Smaken av färska hallon.

 
Bildkälla hittar du här.
 
 
 
Häromdagen gick jag förbi en trädgård, eller en kolonilott kanske jag ska säga. Norpade åt mig ett hallon på en gren. Och alltså, smaken av färska hallon. Tänker tillbaka på sista terminen i gymnasiet. Jag är arton och tänkte att det är nu livet börjar, på riktigt. Vi hade börjat hälsa på varandra i matsalen. Du vinkade två gånger på en och samma dag. Du gick i min parallellklass och jag tyckte att du var snygg. På en fest några veckor innan studenten ville jag bara träffa dig. Jag letade och letade och tog mig ut på taket och där satt du. Jag satte mig bredvid och du tog tag i mig och kysste mig. Bara sådär. Du smakade som öl och färska hallon. Dagen efter höll du om mig i skolan och det gjorde ingenting. Det var du och jag och jag fick så många frågande blickar efter mig när vi sagt hejdå. Jag vet att jag gjorde bort mig en gång och sa grattis på födelsedagen i ett sms när det inte ens var din födelsedag, men du bara skrattade åt det. När jag tappade bort mig på balen var det du som var där tills jag skulle åka hem. På studentnatten väntade jag på att du skulle ringa och jag ringde dig som en tok. När vi väl sågs där in på småtimmarna kysste du mig och sen berättade du att du fortfarande hade känslor för en annan och att vi borde träffats för ett halvår sen. Jag var okej med det. Det kändes bra. Då. Det skulle ju ändå inte bli något mellan oss. När jag sen två månader senare såg dig med armarna om en annan så gjorde det så ont. Och jag mindes smaken av färska hallon. 
 
 
 
 
Translation: I picked up a fresh rasberry in a garden on my way home the other day and I remember a time before my graduation when I met you and we fell in love. I found you on the roof of a party and you kissed me. You tasted like beer and fresh rasberrys. We hung out in school and I was okey with it. But then at the graduationday, you told me you loved somebody else and when I saw you two months later with your arms around her it hurted and I remembered the taste of fresh rasberrys.
 
 

Kommentarer
Postat av: Jessica

Åh <3

2013-07-24 @ 18:19:11
URL: http://silversaga.damernasvarld.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0