Instagramveckan.

Dags för ännu en vecka genom instagram. Blev lite senare än jag tänkt eftersom jag somnade lite mitt på dagen idag. Det har visst blivit en standard. Borde kanske lära mig att lägga mig i tid och sova när jag ska. Men hur kul är det egentligen? Ja ja, nog om det. Vi kikar in veckan istället. Och om ni vill följa mig på instagram heter jag såklart elsalisalarson. 
 
Började veckan med frukost på balkongen. Satt i solen och njöt. Sen for jag in till staden och såg alla bladen på marken i Kungsträdgården. 
 
Jag mötte samma måndag upp fina Jessica. Vi skulle fota i Kungsan men alla blad hade ju fallit ner. Typiskt. Sen blev det tisdag och jag åt en supergod Äpplesmoothie. Kan rekommenderas starkt. Bara två gröna äpplen, en halv banan, vaniljyoghurt, kanel och ingefära. Omnomnom! 
 
Tisdag kväll och jag sa godnatt med pincurls i håret. 
 
På onsdagar får man äta glass sa vi och åkte till Mariatorget och hittade ett StikkiNikki. Bättre kan det inte bli. Detta är alltså mina fina klasskompisar. Från vänster: Arild, Per, Mikaela och Maya. 
 
Glassen såg ut såhär. Den rosa hade smak av blåbär, citron och lakrits. Så gott!! 
 
Åkte sen till Vintagefabriken och provade den här. Den blev tyvärr inte min pga pengabrist och beslutsångest men den är helt magisk. 
 
Jag och Carrå invigde på kvällen mina nya glas från Vintagfabriken. 
 
Och då måste man ju ta flera bilder såklart. 
 
Jag är en nöjd tjej med smoothie. 
 
Det blev torsdag och jag förberedde mig inför kvällens galej. 
 
Fixade till fingerwaves i håret och ögon-make-up. 
 
Såhär blev resultatet. Blev ju lite sen såklart men vad gör väl det när man får kommentaren att man är vacker och autentisk av en tant på väg till t-banan. Hej ego-boost! 
 
Och vad var det då för galej? Ja det vet ni nog vid det här laget. Bio såklart. Och man fick såna här snygga glasögon att ha på sig under tiden. Är jag inte snygg så säg? 
 
Här kan man va, sa jag och hade helt rätt. På Grand Hotel är detta och alla är uppklädda till tänderna i 20-talsstil. 
 
Är så glad att denna fröken bjöd med mig. Det var en toppenkväll! 
 
Det fanns kakbord fullt med vackra bakverk. Åt säkert fem sex stycken macaroons. 
 
Reinstade en bild som Jessica tog. Här ser man lite mer hur jag såg ut. 
 
Dagen efter, alltså fredag är vi på nu, var det ett nytt galej såklart. Samma tema. Så jag satte på fjäderbonaden och drog iväg. 
 
Över bron med den fantastiska vyn. 
 
Såhär såg vi ut denna dag. Vi var alltså på ett boksläpp för fyra noveller med tema 20-tal. Men här var ingen uppklädd till tänderna så vi var något missanpassade. Men oj vad vi fick kommentarer om att vi var fina. Sånt är ju alltid kul när man egentligen känner att man är på helt fel plats. 
 
Det spelades lite swing och jazz. Mycket bra. 
 
Denna bild får symbolisera både lördagen och söndagen. Var ute och dansade på Chicago och efter en liten promenad hamnade jag på ett tak. Det var ett riktigt äventyr. Kände mig lite som Scat-Cat och hans coola gäng och utsikten var makalös. Helt klart en natt att minnas. 
 
Det var den senaste veckan. Fullt ös men det gillar vi. Ska försöka tagga ner lite i veckan som kommer. Med betoning på försöka. Hihi. Vad har ni haft för er den senaste veckan? 
 
 
 
 
Translation: My week through instagram. My name there is elsalisalarson if you want to follow me. It has been a good week with much fun things. What have you been up to?

Kommentarer
Postat av: Fröken H

Vilken mysig vecka! Min var mycket lugnare med jobb till 18.05 men med en underbart proppad och trevlig helg :)

2013-05-22 @ 19:30:40
URL: http://modemanifest.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0