Två tips sådär en söndag.

För dig som bor i Linköping så har jag två tips. Och för dig som inte bor där, åk dit! Jag upptäckte dessa båda när jag var i krokarna sist och man kan ju säga att det behövs mer sånt i den staden. Så, vad är det jag vill tipsa om? Jo, vintage- och secondhand-butiker. 
 
Nr 1
Reminded Vintage på Tanneforsvägen 28 är en ny pärla som bara funnits sen augusti. Det finns allt från möbler till vackra oanvända 50-talsklänningar där inne. Det är litet och mysigt och hon som äger butiken är mycket trevlig. jag var inne två gånger på samma dag. Men vadå? Det var en bra butik. Rekommenderas starkt om ni har vägarna förbi linkan!
 
Såhär kan det till exempel se ut där. 
 
 
Nr 2
Denna var ny för mig också. Innan har där legat en orientalisk mattaffär så ni må tro vad förvånad jag blev när jag hittade denna; Third Avenue Vintage Clothing på Storgatan 50, mitt vid Stora Torget. Där finns mest bara kläder men om man letar lite tror jag att man hittar en del fynd. Hann inte kolla så noga när jag var där men tänker absolut gå dit igen. Lite mer den moderna Vintage-stilen där men det är ju inget fel med det. 
 
Och så en lite närmre bild på fönstret. 
 
Så är ni i närheten av Linköping tycker jag att ni ska svänga förbi dessa och hitta lite fynd. 
 
Tjingtjing på er!
 
 
 
 
Translation: When I was in my hometown Linköping a week ago I found some new shops with vintage and secondhand to visit and I wanted to tell you about them. If you go to Linköping some time, check it out!

Kommentarer
Postat av: Fröken H

Två bra tips tycker jag! Bra om man har vägarna förbi :)

Svar: Ja åk till Linköping! Ett till tips är hjärta till hjärta. Väldigt bra priser :)
Elsa Maria

2013-05-23 @ 21:20:31
URL: http://modemanifest.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0