Ännu en måndagslista fast på en tisdag.

 

 

dagens låt: Helt klart har Veronica Maggio gått på repeat de senaste veckorna. Två låtar får det bli denna dag, Hela huset som hon gör med Håkan och Vad gör vi ikväll från hennes gamla skiva.

 

dagens frisyr: Lockigt fast bångstyrigt. Det var snyggt imorse men efter en promenad blev det platt så då åkte hårnätet på.

 

dagens smink: Enkelt med foundation, ögonbrynspenna, rouge, mascara och läppstift. Såhär: 

 

 
  

dagens klädsel: En ljusblå blus, grå hängselkjol, vinröd kofta och senapsgula strumpbyxor. 

 

dagens roliga händelse: Att få gå en promenad i höstrusket och ändå känna glädje över det. 

 

dagens (kvällens) planer: Har skrivit uppsats idag (gör det fortfarande) och funderar på ifall jag ska gå på teater ikväll. Om jag hinner och orkar helt enkelt. 

 

dagens saknad: Saknar min kära kära katt Kerstin jättemycket. Fick ett sms från min mamma imorse med en bild hur hon ligger i knät. Jag vill också ha henne i knät.. 

 
 
 
 

dagens tråkigaste: Att skriva uppsats, helt klart. Eller snarare, att känna stressen av uppsatsen. 

 

dagens mat: Jag har inte ätit än, hrm hrm. Men kan säga gårdagens eftersom det ändå är en måndagslista det här är. Då var det taco på schemat med film inkluderat. 

 

dagens mående: Ganska bra faktiskt, trots det tråkiga vädret. Annars trött och lite hängig. 

 

dagens tanke: Kanske att det finns hopp trots allt och snart kommer ljuset igen. 

 

 
 
 

dagens längtan: Måtte uppsatsen bli klar någon gång. Förutom det längtar jag ihjäl mig till jag får vältra mig i julmyset och gå in för det helhjärtat. 

 

dagens smycke: Ett par små sötvattenpärlor i öronen.

 

dagens önskan: Att jag kan göra det jag vill i livet utan att behöva oroa mig för pengar.

 

 

Listan har jag snott från Sandra, Madeleine och Emelie. Nu ska jag minsann fortsätta på min uppsats. Tjing!

 

 

Translation: Another mondaylist, though on a tuesday. 

 


Kommentarer
Postat av: Fröken H

Åh, så fina spetsar i fönstren! Blir definitivt inspiration för årets julpyssel! :)

Svar: Ja! Det är bästa pysslet. Kommer med ett inlägg om hur jag gjorde lite närmre jul :)
Elsa Maria

2013-11-20 @ 22:32:04
URL: http://modemanifest.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0