En Bridge-beroendes bekännelser.

 
 
 
Jag är, som några av er kanske vet, lite smått beroende av godispåsen Bridge. Inga konstigheter. Det är det tantigaste godiset som finns, jag vet, men ack så gott. Det har en favorit för alla. 
 
 
 
Just nu gör jag en räd genom Stockholms gator och butiker för att fina dessa påsar av guld som gör så att jag överlever pluggdagar och stressiga, tråkiga höstdagar. Jag gör det för att Cloetta har bestämt sig för att göra om påsen, och då också hela innehållet med den. När jag upptäckte detta blev jag skapligt irriterad och skrev, som den tant jag är, ett litet meddelande till Cloetta om vad jag tyckte om saken. Det enda svar jag fick var att de hade undersökt vad folk ville ha (obviously inte mig) och de ville göra en förnyelse. Av påsen, fine, men innehållet är ju helt annat. Hur kan de då fortfarande kalla det original? 
 
I brist på vettigt svar så står jag nu här. Jag letar i varenda butik för att hitta de påsar som fortfarande finns kvar av den äldre modellen och skapar mig ett litet lager. Så att jag kan överleva denna höst. Är ni fler därute som också känner samma sak som jag? 
 
 
 
Translation: This is my favorite candy. But the factory that makes it has decided to change it. So now I look for it in every store in Stockholm to find the old fashioned one. A bit addicted, yes, but who cares? I need to survive this autumn with rainy, grey days. 
 

Kommentarer
Postat av: anna josefine

Hej! Vilken helt underbart förtjusande blogg! Jag måste bara fråga var du har köpt dina glasögon? Jag är nämligen på jakt efter ett par snarlika.

Svar: Hej hej! Tack så mycket! Vad kul att du kikade in! Glasögonen är köpta på smarteyes i våras så de borde finnas kvar. Annars finns det säkert flera liknande modeller :). Kram
Elsa Maria

2013-11-05 @ 16:23:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0