En dag i en tants liv.

 
 
Igår kom söta Emma hem till mig och Caroline på fika eller ska vi kanske säga kafferep, som de tanter vi är. Emma hade tagit med sig hemmagjorda maränger och Caroline hade bakat kolor och kakor. Det blev en eftermiddag i sockershockens tecken för min del. Jag blev helt matt av alla sötsaker och hamnade halvsovande på sängen efter ett tag. 
 
De fina rosenmarängerna som Emma gjort. 
 
Sötnosarna. 
 
Carrå hade fått en tårta från Nybergs. Vilken lyx!
 
 
 
 
Det var helt klart en trevlig eftermiddag trots kanske lite för mycket sötsaker. Mer fika åt folket! 
 
 
 
Translation: Yesterday, sweet Emma came to us for coffee party. Emma had made meringues and Caroline had made cookies and toffees. It was a lovely afternoon but a bit too much sweets for me. I became totally lost and tired and almost fell asleep. 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Fröken H

Helmysig fika! Vilka fina vänner du har också som bakar själva och tar med :)

Svar: Ja det är en lyx! Dock bor jag ju med Carrå så att det var inte bara jag som skulle baka ;)
Elsa Maria

2013-11-07 @ 13:38:00
URL: http://modemanifest.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0