En dag på fabriken.

 
 
Förra helgen var jag ju på Vintagefabriken för att jobba litegrann. Som alltid är det så himla mysigt att vara där och bara hänga och kika på alla grejer. För ju mer man tittar desto mer hittar man. Farligt farligt. Jag tänkte i alla fall visa hur det se ut i butiken för er som aldrig varit där. Ni som har varit där får självklart kika också..
 
 
 
Välkomna in!
 
 
 
Här finns en barnhörna med en massa fina saker.
 
 
 
 
 
En kassahörna med pompoms i staket och fina saker på väggarna och så den gamla och väl fungerade kassa-apparaten. Alltid lika kul att plinga i den vill jag lova. 
 
 
 
 
Det hänger klänningar i ställningar och på väggar och det ligget grejer lite överallt så man måste ibland leta för att hitta det man söker. Men det är ju lite det som är sporten. 
 
 
Man kan också hitta en manshörna med grejer för mannen, och kvinnan såklart. Här har vi Dr Johns prima festflugor. 
 
 
 
 
Bland kort, böcker, anteckningsblock, porslin och lampor kan amn hitta mycket man vill ha. Jag hoppas ni kommer förbi någon dag. Det är så värt att göra ett besök tycker jag. Imorgon jobbar jag mellan 12 och 18 så då är ni varmt välkomna!
 
 
 
Translation: This latest weekend I worked at Vintagefabriken and I wanted to show you the store. Here you can find enyting from dresses to china to lovey posters and papers. It's dangerous to visit and more dangerous to work. You find new things all the time. You are very welcome to visit me anytime I will be working. Hope I see you soon. Tomorrow I will work between 12 and 18. Welcome!
 

Kommentarer
Postat av: Vicky

jobba där! hur mysigt liksom. extra kär pga uppvuxen typ 400 m därifrån. <3

Svar: Jag vet. Bästa stället att va på. Kom och hälsa på någon gång!
Elsa Maria

2013-11-28 @ 16:04:12
URL: http://vickys.se/
Postat av: Fröken H

Så fint! Hoppas jag får chansen att koma förbi om jag är i Stockholm någon gång :)

Svar: Ja, kom!
Elsa Maria

2013-11-29 @ 10:01:48
URL: http://modemanifest.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0