Årgångståg. Den tredje delen.

 
 
Så var det dags för sista delen i äventyret på ett tåg. Förra lördagen åkte vi från Stockholm, via Uppsala till Gävle och ett tågmuseum. Väl framme lyckades tåget krocka med ett lok som redan stod där. Det hela slutade med att stoppstocken bröts och vi passagerare blev något omskakade. Trots det så var det en fin dag bland tåg och andra pinaler. Sol och fina vänner, vad mer kan man begära? 
 
Vi som åkte var Åke, Lisen, jag, Caroline, Jessica och Simon.
 
Vi hittade in i ett gammalt stationshus. Där väntade Jessica och Lisen på biljetter till snälltåget. 
 
Det kändes lite som att kika in i en svunnen tid, där allt bara stannat upp.
 
Jessica och Simon hittade in i en gammal telefonhytt. Det är ju bra att man kan roas av lite! 
 
Själv skulle jag också ut och resa var tanken men tyvärr var det ingen i luckan. Typiskt alltså.. 
 
Min outfit för dagen var det här. Klänning från Beyond Retro, kofta från Noa Noa, mormors hatt och skor som är kanske fyra år gamla så jag inte minns var jag köpte dem. 
 
Nejdå, jag poserar inte alls. Nej nej...
 
När vi sedan poserat färdigt begav vi oss in till själva tågmuseet. Dock var jag visst dålig på att ta bilder därinne men fick med en gammal tidningskiosk i alla fall. Vi strosade runt och kikade på modelltåg, gamla stora ånglok och vagnar som tidigare kungar åkt i. Vi låtsades vara dockor i vagnarna för att skrämma övriga gäster på museet och så kikade vi på tidigare fordon som använts genom åren. Mycket intressant och trevligt nöje må jag säga. 
 
Sista bilden får bli denna. Caroline, nöjd över skylten Rökning tillåten. Jo jo, man tackar! Det var vårt äventyr det. Kan definitivt rekommendera att göra det så om ni är sugna, sök upp Årgångståget och boka en biljett. Nästa gång är i vår tror jag men det kan vara lika bra att boka redan nu. Hoppas ni tyckt det varit roligt att följa med på vår resa. Del ett och två hittar ni här och här
 
Tjing!
 
 
 
Translation: The last and third part in the adventure on a vintage train. We went from Stockholm and Uppsala to Gävle and a museum with old vintage trains. A lovely day with friends. I hope you have enjoyed our journey. Maybe it will be you who sits on that train next year? 
 

Kommentarer
Postat av: Fröken H

Haha, jag kan förstå om ni skrämde en och annan person :) Ni passar ju in perfekt!

Svar: Hihi. Ja det var roligt faktiskt!
Elsa Maria

2013-10-19 @ 19:10:34
URL: http://modemanifest.blogspot.com
Postat av: Rakel

Så ut som en fin dag. Og jeg likte den grønne kjolen din :)

2013-10-24 @ 00:55:12
URL: http://www.divaakira.com
Postat av: Rakel

Så ut som en fin dag. Og jeg likte den grønne kjolen din :)

Svar: Det var det absolut! Tack så mycket! Det är en av mina favoriter i garderoben :)
Elsa Maria

2013-10-24 @ 00:56:10
URL: http://www.divaakira.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0