Bike in Tweed 2013

I lördags var det dags för årets Bike in Tweed. Det går alltså ut på att man tillsammans med ett gäng andra välklädda personer cyklar runt Stockholm iklädd tweed. Man kan väl säga att det är ett slags lopp för cykelfantaster och människor som gillar 40-talsstilen.
 
Jag och Jonna (i röd basker) hade cyklat från Tallkrogen på hennes tandem från 1949 och mötte upp söta Emma på plats. 
 
Emma matchade sin cykel perfekt. Jag och Jonna försökte tagga igång oss och hoppas på att det inte skulle bli regn. 
 
Dessa vackra damer var också med. Mira och Miriam
 
Hittade två stiliga karlar. Åke och Simon. Åke hade nyköpt kostym dagen till ära och som på ett sammanträffande hade ägts av en annan Åke. Det var ment to be liksom. 
 
Lite gruppbilder är alltid bra. Klara, jag, Åke och Simon poserar. 
 
Snart snart kanske det är dags för start. 
 
Jag och Jonna hittade två till med en tandem i exakt samma modell fast troligtvis från olika år. Det var vi såklart tvungna att föreviga. 
 
Mitt i yran innan start kom Jessica incyklandes för att vara med. 
 
Vi cyklade genom hela stan och stannade för en vilopaus vid Karlbergs fästning. 
 
Var tvungen att fota denna härliga gosse som hade bästa hatten. 
 
Gullnosarna Jessica och Simon. Vilka finingar alltså. 
 
 
Så stannade vi i Rålambshovsparken och tog gruppfoto med alla cyklarna. 
 
De två bästa vännerna. 
 
Jag ville också vara med på bild.
 
Emma-sötnosen log sitt finaste leende. 
 
Miriam var som vanligt snygg i sin senapsgula dress.
 
När vi sedan cyklat den sista biten kom vi fram till Stadsmuseumet där det var prisutdelning och mingel. Den äldsta av flickorna vann ett pris för sin cykel. Gulligt värre! Efter hela turen var jag helt matt, hungrig och trött. Så jag åkte hem och sov. Helt klart en fin dag i vilket fall som helst! 
 
 
 
Translation: This last saturday was a big day. It was time for Bike in Tweed, Stockholm. Everybody got dressed up in their best suits and tweed and then we bicycled around the city for a few hours. A lovely day with lovely people.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0