Det är för mörkt, så mörkt. Tusen, miljoner, miljarder ser oss fast det är så mörkt.

 
 
 
 
 
Jag saknar sommaren och allt som hör till. Ljuset, luften, värmen. Nu är allt alldeles mörkt och jag har, som säkert så många andra före mig, så svårt att acceptera att det blir så. Trots att jag älskar hösten och allt vad det innebär. Färgerna är magiska och luften känns så krispig och klar. Men hösten är allt för kort för mig. Snart kommer mörkret att bryta allt det vackra. Och då måste man vänta på snön för att det ska bli ljust. Nej, jag saknar sommaren. Då, när vi gick barfota, höll varann i hand, badade näck och drack champagne i skymningen. När man levde för dansen, jordgubbar och hemmagjord flädersaft. När vi drog ut på nattäventyr, hånglade med Stockholm och gladdes åt det lilla. När mörkret kommer tar jag på mig för mycket för jag orkar inte tänka. Jag vill låtsas att allt är ljust och glatt så jag kan känna mig lätt igen. Jag ska klara det igenom mörkret. Är ni med mig? På tre? 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Translation: I miss the summer and everything around it. The light, the air, the sun. It's getting darker and I have, as so many before me, so hard to accept it. Though I love the autumn with its colors and scents I think it is all too short. Soon the darkness will surround me. No, I miss the summer, when we walked barefoot, hold hands, swam naked and drank champagne in the sunset. When we lived for dancing, strawberrys and homemade lemonade. When we went for adventures in the night, made out with Stockholm and were happy about the small things. When the darkness comes I just do too much so I don't have to think. I pretend that it is brighter so I can feel a bit lighter. But I will conquer the darkness. Are you with me? On three?
 
 

Kommentarer
Postat av: Jessica

Ja, det var en fin sommar, och jag saknar den med. Vi får andas lite långsammare och spara på luften, så kommer det snart en ny. Ett, två, tre!

Svar: Ja, andas långsamt är bra. Ett två tre! <3
Elsa Maria

2013-10-21 @ 13:10:56
URL: http://silversaga.damernasvarld.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0