The Grand Masquerade.

 
I lördags hände det mycket och på kvällen svidade vi om till cirkus-dräkter för maskerad på Chicago. 
 
 
Jag hade köpt en tutu och var mäkta stolt över den. Äntligen har jag en riktig ballerinakjol. Nu måste jag bara börja dansa balett också...
 
Fick låna ett par riktiga balettskor av min vän Emeli och kände mig nästan som en riktig lindansös. 
 
På mitt linne hade jag sytt på massor med pärlor så att det skulle se lite festligare ut. 
 
Jag hade fransar som var långa och håret var lockigt.
 
Ögonfransarna hade glitter på sig och i håret hade jag fjädrar, som en riktig cirkusprinsessa.
 
Caroline var The Tattooed Lady med egensydd kimono och tatueringar över hela kroppen. Jag fick måla armar och baksida ben och kände mig lite stolt när jag målade mina skepp, ankare och Deathly Hallows-tecken.
 
Hon var stark som få må jag säga. 
 
Och alltså, vilken kväll det blev! Det var det roligaste på länge. Chicago har aldrig varit så avslappnat eller haft så härlig stämning. Alla släppte loss och gick in i sina karaktärer. Musiken var underbar och alla var där för att man älskar att dansa, och det märktes kan jag säga. Vi dansade tills musiken slutade spela och sen fortsatte festen på olika håll. 
 
 
Translation: Saturday night was the grand masquerade night. We suited up in our best circus-outfits and went to Chicago to dance all night. It was the best evening in a long time! Everybody were their characters. The music was lovely and everybody were there because they love to dance. We danced all night and then we continued the party on our own. 
 

Kommentarer
Postat av: Fröken H

Vad fina ni var! :D

Svar: Åh! Tack!
Elsa Maria

2013-10-17 @ 21:15:18
URL: http://modemanifest.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0