I mustache you a question but I'll shave it for later.

 
I lördags åkte jag hem till den här mustasch-prydde mannen. 
 
Han hade flyttat dagen till ära så då invigde vi lägenheten med att laga mat. 
 
Vi dukade upp i vardagsrummet med porslinet Spisa Ribb. 
 
Man får ju inte glömma bestick! 
 
Det blev svampsås och pasta och det roligaste av allt enligt mitt tycke var att herrn hade ismaskin i frysen. Så kul! Man kan bli glad av lite. 
 
Sen tog Simon fram grammofonen. Det blir man också glad av vill jag lova. Vi lyssnade på gamla skivor med härliga låtar som Joshua fit the battle of Jericho till exempel. 
 
Kvällen avslutades med musik i grammofonen, Bridge, kakor och te på golvet. Och funderingar över livet och tankar som vi bär på. Han är fin, min mustasch-prydde vän, Simon. 
 
 
 
Translation: My friend Simon have a new apartment. I went there for some dinner and then we listened to some music and talked about life. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0