Du kanske aldrig når det du vill nå men du når mig. Du kanske aldrig får den du vill få men du får mig.

 
 
 
 
För ungefär tre veckor sen var jag på mina två nära vänners fantastiska bröllop. Elin och Ludde skulle äntligen bli man och fru. Dagen innan hjälpte jag dem att fixa med dekorationer och annat smått och gott. Plus att jag bakade en Pavlova och en massa cupcakes. Så roligt att få vara en del av deras dag. Jag hade dock lite otur eftersom jag glömde mitt minne till kameran hemma. Så det blev inga bilder från vigseln förutom med min analoga kamera som jag tyvärr inte vet om den fungerar som den ska. Det återstår att se helt enkelt. Jag fångade dock lite bilder under själva festen då mitt minne blev lämnat av min snälla far. 
 
blomgren4life1
Elin och Ludde ville ha ett enkelt och intimt bröllop och vad passar då bäst om inte lite mys i trädgården med alla vännerna som var bjudna. Festen hölls i en hembygdsgård en kilometer från själva kyrkan och dit gick vi i samlad trupp efter vigseln för att sedan njuta av varandras sällskap och ett glas bubbel. 
 
blomgren4life2
Det vankades sen kubb och bruden var i högsta hugg med att kasta, klädd i sina solglasögon och kjolen lite lätt uppdragen för att inte fastna i något. 
 
blomgren4life3
I andra sidan av trädgården spelades det boule och släkten till brud och brudgum höll till under trädets skugga. 
 
blomgren4life4
På bröllopet träffade jag bland annat den här vackra bruden som heter Amanda. Vi gick folkhögskola tillsammans med brudgummen för några år sen. 
 
blomgren4life6
Såhär såg jag ut för dagen, klädd i min älskade tylldröm, en gammal sjal jag köpte för ungefär 8 år sen och så mina vinröda Swedish Hasbeens. 
 
blomgren4life7
 
elsablomgren4life
 
blomgren4life8
 
blomgren4life9
Det var en sån himla fin dag och jag njöt varenda sekund. Att få se två av sina bästa vänner gifta sig är verkligen bland det finaste. Synd bara att jag inte lyckades fånga de vackra tu på någon gemensam bild. 
 
blomgren4life10
Rick, Amanda och Cassandra, festfina dagen till ära. 
 
blomgren4life11
 
blomgren4life12
Efter middag och kakbuffé var det partydags. Alla släppte loss och brudgummen och hans klasskamrater från Musikhögskolan spelade ett gäng låtar.
 
blomgren4life13
Allt utmynnade i en jamsession med Ludde och hans barndomsvän Simon i spetsen. Deras gamla hiphop-band återförenades och att det var dags för rap var ett faktum. Så fortsatte kvällen till natt och folk droppade av. Men vilken fantastisk dag det blev. Hoppas även att brudparet känner sig nöjda med dagen. 
 
 
Tjing!
 
 
Translation: Two of my best friends wedding, Elin and Ludde. A perfect day and a lovely wedding.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0