Lucka 21: En bild på någon som du ska fira jul tillsammans med

 
 
sanfrancisco6
 
I år blir det en väldigt lugn jul. Kommer bland annat att fira med min bror Samuel. Det var längesen vi båda bodde hemma på jul. Det har varit jag som "kommit hem" eftersom det är jag som bott långt bort från resten av familjen. Nu har Samuel flyttat till Malmö/Lund och kommer då också bo hos våra föräldrar. Vi får en heldag tillsammans och ses inte bara till lunchen. Vi har inte bott under samma tak på kanske sju år. Då, när vi bodde ihop i Jönköping och gick folkhögskola tillsammans. Det känns som en evighet sen. Det är det också. Ibland är vi bra på att ringa varandra och ibland är vi helt värdelösa på det. Jag minns att jag, mitt första år i Stockholm, fick ett samtal från min bror och vi pratade i 45 minuter. Det var länge för att vara oss eftersom Samuel inte är så förtjust i telefonprat. Jag minns att jag var helt lyrisk och glad resten av kvällen för att vi pratat så länge. Vi har oftast väldigt roligt ihop. Vi har samma humor och liknande musiksmak. Vi brukar tipsa varann med musik och även tävla om vem som ser flest kändisar (han jobbar på hotell, jag bor i Stockholm). Så det blir fint att se mer av honom denna jul. 
 
 
Detta var alltså Lucka 21 i Emily Dahl's julkalender. Imorgon vankas Lucka 22: En bild som du tycker är din finaste från i år.
 
Tjing!
 
 
Translation: Part twentyone in Emily Dahl's Christmas calendar. A picture of someone you will celebrate Christmas with.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0