En finfredag med vin och en vän.

 
 
I fredags blev jag inbjuden till min kära vän Lisas nya lägenhet. Och till Lisa såklart. Blev bjuden på middag och en kväll av tjatter och skratt. 
 
Och vin såklart! 
 
Lisa och jag är föredetta kollegor och har känt varandra i över tre år. Det var så bra att komma till butiken ibland när man visste att Lisa var där för då kunde man komma som man var. Ibland skrattade vi och busade som tokar och dansade runt i butiken. Ibland var vi nära gråten och pratade om allvarliga saker. Så som det ska vara när man går till jobbet tycker jag. 
 
 
 
Kvällen var precis som det alltid är med Lisa. Seriösa samtal som övergår till skratt och galenskap. Tänk att vi båda, som drömde om journalistyrket på håll, numera har lämnat butiksjobb för att läsa till just journalister. Tack för att du finns, du fina, vackra och fantastiska Lisa!
 
Puss!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0