Semlor och bloggtjatter.

 
 
I söndags var jag hemma hos min fina vän Emelie. Hon hade sms:at några dagar tidigare och skrivit: Vilken dag ska vi baka semlor i helgen? Då var det bara att bestämma en dag och bege sig dit. Man vill ju inte missa ett semlebak inte. 
 
Emelie var i högsta hugg med mandelmassan. 
 
 
 
Och så bakade vi såklart. 
 
Hos Emelie var även denna tös, Julia, som driver bloggen Prick
 
Och så här blev resultatet. Den var supergod. Jag hade mosad banan i för er som undrar. Jag gillar nämligen inte mandelmassa så det är ett bra alternativ om man ändå vill äta semlor. 
 
Sen fastnade vi i snack om bloggar och annat trevligt så att vi drog oss för att åka hem till plugg och andra måsten. Men man måste ju få vara lite ledig ibland också. 
 
Tjing!
 

Kommentarer
Postat av: Julia

Vilka fina bilder och så kul det var att få träffa dig!

Svar: Detsamma! Det får vi göra om :) kram
Elsa Maria

2014-02-11 @ 21:38:58
URL: http://prick.blogg.se
Postat av: Fröken H

Mosad banan måste jag testa! Gillar nämligen inte heller mandelmassa så alla alternativ är varmt välkomna :)

Svar: Det är fantastiskt gott med banan. En till grej jag funderade på var ifall det skulle vara gott med lite nutella till bananen :) nomnom!
Elsa Maria

2014-02-16 @ 19:18:42
URL: http://modemanifest.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0