Birdsong.

 
 
Alltså. Om ni undrar vart jag tar vägen ibland så är det såhär att det varit lite mycket på sistone. Började en ny kurs i skolan förra veckan och den tar mycket av min tid. Plus att jag jobbade i helgen (dock min sista helg). Och på det så fungerar inte mitt internet som jag vill att det ska fungera. Därav några dagars frånvaro här. Jag har dock inte glömt er. Jag lovar. Tänkte såhär på söndagskvällen ge ett litet tips på en bra miniserie jag kikade på i veckan. Den heter Birdsong och är i två delar om 90 minuter. 
 

 

 
 
Den handlar om en man vid namn Stephen som sommaren 1910 åker till norra Frankrike för att jobba i en texxtilfabrik. Där blir han totalt förälskad i fransyskan Isabelle som är gift med hans chef på fabriken. Sex år senare får man följa Stephen då han i första världskrigets skyttegravar blickar tillbaka till sitt liv innan kriget och hur han träffade Isabelle och hur de kämpade för sin förbjudna kärlek. 
 
Jag tyckte att den var fantastiskt fin. Plus att det var två väldigt snygga skådespelare med. Yum!
Se den, okej?
 
 
Tjing på er!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0