Stickkurs på fabriken.

 
I söndags pallrade jag mig i väg, knappt med frukost i magen, mot Midsommarkransen och Vintagefabriken för att gå en stickkurs i vintagestil. Jag har inte så mycket tålamod till att sy tyvärr men att virka har alltid gått bra och det vore ju så kul att sticka annat än gigantiska halsdukar med stora stickor. 
 
Väl där möttes jag av Maja från Majas manufaktur. Det var hon som skulle vara vår fröken för dagen. Sen fick vi välja garn. Jag tog två pastelliga färger jag. 
 
Sen satt vi där bland frukt, kakor och polkagrisar och stickade i fem timmar. 
 
Det var så himla mysigt och alla var jättetrevliga. 
 
Vi skulle sticka en halsduk som var randig fast lite på sned. Inget jag gjort tidigare i alla fall. 
 
Jag koncentrerar mig till tusen. 
 
Sen märker jag att jag blir fotograferad så då måste man ju le. 
 
Denna söta lilla fluga eller vad man ska kalla den var även något vi fick göra om vi ville under dagen. Den passade så himla bra till min kofta så det blev perfekt. Har haft den varje dag sen dess. Älskar den. 
 
Koncentrationen var på högvarv i lokalen. 
 
Alla var så fokuserade. 
 
Det var en ren glädje att få tillbringa dagen med att göra något med händerna och bara njuta av allt gott det bjöds på och trevligt sällskap. 
 
Söta Emma var där såklart. 
 
Maja  hade med lite exempel. Nästa kurs ska den gröna tröjan göras. Måste vara med. 
 
Det var helt klart en söndag i min smak. Hoppas ni hade en bra helg! Och om ni får chansen någon gång, gå stickkursen, det är så roligt att lära sig mer! Nu ska jag åka och träffa en vän jag inte sett på länge som flyttat till Stockholm. 
 
Tjing!
 
 

Kommentarer
Postat av: Madeleine

Åh det ser så himla roligt ut! Och du är fin som snus du Elsa!

Svar: Det var himla kul alltså! Men tack! Gulle dig!
Elsa Maria

2014-01-21 @ 22:19:06
URL: http://www.bonjourvintage.se
Postat av: Anna J

Åh va trevligt och mysigt ni ser ut att ha. Kul att du var på Majas stickkurs. Jag läste om den på hennes fina blogg och jag tänkte då att där skulle jag velat vara med. :-)

Svar: Det var jättetrevligt. Då måste du gå på en kurs någon gång! :)
Elsa Maria

2014-01-21 @ 23:26:14
Postat av: Fröken H

Fy så roligt! Jag och några tjejer ska starta en "syjunta" så då ska jag rekommendera att vi ska sticka också! :)

Svar: Åh! Ja gör det! Jag älskar juntor!
Elsa Maria

2014-01-22 @ 09:25:23
URL: http://modemanifest.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0