There is something about her hair.

 
 
Tänkte att vi skulle kika hur jag göra i ordning mitt hår. Brukar lägga håret med pincurls när det är fuktigt med läggvätska i också såklart. Sen är det vara att sova på det eller ha det så tills det torkar. Fick tyvärr inte med någon bild med pincurlsen. 
 
Såhär ser det i alla fall ut när jag tagit ut dem. Jag brukar oftast lägga i rader åt olika håll för varje rad. Då får man oftast jämna vågor i håret. 
 
Efter det brukar jag dra igenom lockarna... 
 
...så jag ser ut såhär. 
 
Sen är det dags att borsta ut det. Jag använder en rund bambu-borste från Åhléns. Hur bra som helst. 
 
Jag brukar försöka forma med borsten så att lockarna lägger sig i vågor. 
 
Efter det formar jag lite till med händerna så att håret ligger som jag vill. 
 
Om man vill kan man sätta i något i håret. En liten rosett kanske.. 
 
 
 
Så, då var det klart. Det duger va? 
 
Tjingtjing!
 
 
 
Translation: How I do my hair. I set it in pincurls over night and then I brush it out and form it the way I want it. Maybe I put in a sweet bow. What do you think? 
 

Kommentarer
Postat av: Fanny

Tjusigt!

Svar: Tack! :)
Elsa Maria

2014-01-03 @ 23:06:07
URL: http://fannylovisa.webblogg.se
Postat av: Ida

Jättefint! Slits alltid mellan att vilja ha så kort att jag kan ha denna frisyr eller att spara mitt långa. Men vågar aldrig klippa...

Svar: Tack tack! Åh, det är det svåra. Att bestämma sig. Jag ångrade mig djupt när jag klippte mitt midjelånga till axellångt för ett par år sen. Inte för att jag inte gillade den nya frisyren, det gjorde jag, men det tog sån tid för det att växa ut. Men allas hår är ju olika, ditt kanske växer snabbt. Sen är det ju bara hår egentligen. Nu har jag en ganska lagom längd. Lite längre än axellängd och det är perfekt för att göra lockar med. Och det växer ju faktiskt ut :). Kram
Elsa Maria

2014-01-03 @ 23:14:33
URL: http://idashemligablogg.wordpress.com
Postat av: Fröken H

Jättefint! :) Vilken läggvätska använder du? :)

Svar: Den är från L'oreal och är nr 4 i styrka. Någonting med pli heter den. Sjukt bra i alla fall. Köper hos frisörer!
Elsa Maria

2014-01-04 @ 18:35:29
URL: http://modemanifest.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0