Tillbakablick 2013: april

 
 
 
Dags för den fjärde delen av tillbakablicken från 2013. April var månaden då våren verkligen kom och blommor började blomma. Till och med jag började blomma ut. En av mina bästa vårmånader, helt klart. Det var då allt började, på riktigt. 
 
 
Allt började egentligen med en flytt från Näckrosen till Gubbängen. 
 
Mötte i början av april bland annat upp denna pingla som precis flyttat hit för att gå på Vintagemässan.
 
Så här glad var jag över det.
 
Där mötte vi Emma och hennes kompanjon Lollo eftersom de sålde sina fantastiska böcker där. Så roligt att ses efter att det gått en hel höst sen sist vi sågs. 
 
Hittade recept på och började laga denna rätt som en galning. 
 
Tog knasiga kort med denna lady.
 
Blev sen bjuden på det här...
 
...för att fira att dessa tre fantastiska människor släppt sin bok Vintageparty (som jag är med i på ett uppslag). 
 
Fortsatte våren med smoothies såklart. 
 
På Vintagemässan hittade jag denna dröm som fick bli min. Kan säga att jag levde i den hela sommaren. Min absoluta favorit. 
 
På mässan hittade jag även det här. 
 
Blev pysselsugen och målade tråkiga galgar från IKEA i fina pasteller. 
 
Var mest knasig hela april. Och glad såklart. 
 
Fick vara kattvakt åt denna hårboll i tre veckor. Mycket mysigt alltså. 
 
Gjorde en mustasch-kopp.
 
Hittade också en flora, i färg!
 
Lagom till våren köpte jag mängder med nejlikor. 
 
Såg ut lite såhär, med nya glajjor o så..
 
Tog också tag i att fota min drömklänning. Tyll och satt som en smäck. 
 
Lärde känna dessa två herrar lite bättre. 
 
Tog en första fika med denna vackra fröken. 
 
Och gick på maskerad med syster Jessica. 
 
 
Det var april det. Tidigare har vi har Nystartande januariTulpan och smoothie-februari och Franska och frukostande mars
 
Tjing! 
 
 
 
Translation: April 2013. When it all begun. I met some new and dear friends, went to the Vintage fair, went to a release-party for the book Vintageparty, took care of my friends cat, started to be creative again and photographed some of my dearest dresses. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0