Fråga 5. Om inspiration.

 
Har fortfarande en fråga kvar från frågestunden jag startade för någon månad sen. Har inte riktigt hunnit mig sätta mig med denna fråga eftersom det varit så mycket med skolan. Men nu så. Frågan kommer från Sandra Michaela och lyder så här:
 
 
Vilka bloggar läser du? Vart finner du inspiration? :)
 
Jo, det ska jag berätta. Jag läser ganska många bloggar men då oftast ganska övergripande. Min största inspirationskälla vad gäller bloggar tänkte jag berätta om nedan men vad gäller bilder så finns allt på pinterest
 
Här kommer fem av mina favoritbloggar som jag alltid läser och som jag ofta inspireras av.
 
 
1. Emma Sundh 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Denna blonda donna från de värmländska urskogarna. Hon har den perfekta blandningen av lek och allvar, loppis och mode, frukost och vänner, resor och hemmafix. Hon har humor som få och är en hejare på att dekorera och fotografera. Hon bjuder på sig själv och låter oss se glimtar av hennes underbara hem. Och självklart får hennes katt också vara med på ett hörn titt som tätt. Hon bor i fantastiska Midsommarkransen och jobbar på Vintagefabriken och som frilansande journalist. Vore det inte för henne och hennes kompanjoner hade jag inte varit där jag är i dag. Hon är en sån inspirationskälla och idéerna sprutar ur henne. Vilken makalös kvinna!
 
 
 
2. Emily Dahl 
 
 
 
 
 
 
 
Emily Dahl tar drömska fotografier som gör att man längtar dit hon är. Hon har sin egen lilla värld där hon hittar på historier och skriver om exakt det hon känner. Hon och hennes kille, och så taxen Artie såklart, är ofta ute på promenader och äventyr. Hon är fotograf och har precis läst klart sitt masterprogram i modevetenskap. Och varje år anordnar hon en julkalender på bloggen som vem som vill får vara med på. Stor inspiration vad gäller foto. 
 
 
 
3. Isabelle Pedersen 
 
 
 
 
 
 
 
Isabelle är en av de coolaste människor jag känner. Hon kör sin egen grej med sin sjukt snygga stil som är en blandning av allt hon gillar. Både hon och hennes kille tar magiska bilder som man bara vill hoppa in i. Hon läser till webbkommunikatör och frilansar som sångerska och fotograf och delar med sig av stort och smått. Hon är en stor inspirationskälla i det hon gör och jag blir inspirerad till att tänka att man kan faktiskt följa sina drömmar och göra det man tycker är roligt som jobb. Feminism är en stor del i Isabelles liv och det färgar både henne och bloggen. 
 
 
 
4. Jessica Silversaga 
 
 
 
 
 
 
 
I hennes drömvärld finns allt som är vackert. Hos henne hittar man skira och ömtåliga saker och vackra ting från en svunnen tid. Hon och hennes kille Simon (som jag presenterade för henne) bor i Gröndal i en gammal sekelskifteslägenhet och inreder med största känsla. Jessicas fotografier är drömska och vackra som bara den och ibland önskar jag att jag kunde fotografera så. Hon kör sin egen grej och frilansar som fotograf. När hon inte fotograferar njuter hon av det som finns runt omkring. Gärna på en picknickfilt om sommaren. 
 
 
 
Tillsist har vi 
5. Emma-Klara Sandberg 
 
 
 
 
 
 
 
Emma-Klara och jag hittade varandra på instagram genom en gemensam vän och föll pladask för varandras instagrambilder (eller i alla fall jag för hennes). Vi träffades när jag var i Paris förra året när hon bodde där och märkte att vi hade ju hur mycket som helst gemensamt. Emma-Klara är så grymt duktig på att dekorera och ta vackra bilder på det hon skapat. Hon är en stor inspiration till just det jag vill hålla på med och är en människa som jag verkligen vill jobba med i framtiden. Vilken fantastisk kvinna!
 
 
Fem av mina många bloggfavoriter. Men visst fick man en del inspiration, Sandra Michaela? Hoppas du känner att du fick svar på din fråga. 
 
Puss till alla fina och starka kvinnor därute! 
 
 
 
 
Translation: Five blogs an women I get inspiration from. 
 
 

Kommentarer
Postat av: Sandra Michaela

Åh, ja tack, det här var perfekt :D

2014-06-04 @ 21:05:12
Postat av: Emma-Klara

men åh <3 du är väl en klippa. ps. älskar dina instagrambilder och blogg tillbaka!

2014-06-07 @ 23:39:10
URL: http://theflowershop.se
Postat av: emma sundh

MEN GULLO! Kram emma

2014-06-17 @ 08:54:19
URL: http://emmasvintage.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0