Så många broar jag bränt, men jag går inte isär när jag går med dig

 
 
 
O'hoj sailors!
 
Just nu befinner jag mig på undersköna Fårö. Tar ledigt några dagar och gör Gotland med min kära mor. Kommer ändå att blogga lite när jag hinner. Har som sagt haft fullt upp den senaste tiden men nu är det äntligen sommar och ledigt.
 
Förra helgen var jag ju i Göteborg som ni kanske minns. Och jag lovade ju att visa fler bilder. Här kommer de. 
 
emmaklaragbg1
Dagen efter Håkan åkte jag till Haga för brunch.  
 
emmaklaragbg2
Mötte upp denna härliga kvinna, Emma-Klara, som jag berättade om häromveckan. Vi har inte setts sen Paris för ett år sen så vi hade mycket att ta igen. 
 
emmaklaragbg3
Vi gick en tur i Haga och hittade till finaste butiken som heter Fåfängans Antik. Där jobbar fina Linnea som jag träffat några gånger genom Vintagefabriken. Emma-Klara gav henne tips på bra ställen i Paris. Så fint att föra samman lite folk. 
 
emmaklaragbg4
På Fåfängans hittade vi hårkammar i pärlemor och annat smått och gott. 
 
emmaklaragbg5
Kikade länge på den vackra broschen med rosor på i mitten. Men den fick inte följa med hem tyvärr. 
 
emmaklaragbg6
Sen tog vi en promenad genom stan och hittade en gammal korsettfabrik.
 
emmaklaragbg7
Vi hamnade tillslut i Botaniska Trädgården. Emma-Klara var vacker som en saga bredvid Schersmin-busken. 
 
emmaklaragbg8
Det blommade för fullt i trädgården. Det är verkligen sommar nu. 
 
emmaklaragbg9
Den här kvinnan alltså. Vi har inte alls träffats många gånger men på något sätt känns det som om jag känner henne så väl och att hon är som jag. Och alltså, vi konspirerade lite och snart snart snart kanske ni får se något som vi gör tillsammans. Det ni!! Det kan bara bli bra, tror jag. 
 
emmaklaragbg10
Det är också väldigt bra att ha någon som ställer upp på att bli fotograferad. Vilken fin dag, vilken fin vän och vilken fin stad. Vem vet, vi kanske ses snart igen Göteborg.
 
Tjing!
 
 
 
Translation: Last weekend in Gothenburg I met my dear friend Emma-Klara and enjoyed the summer. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0