60 frågor.

 

Hittade den här listan hos Emelie och tänkte att det skulle vara en rolig grej eftersom jag älskar listor. 

 

 

1. Hur gammal är du? 25 år.

 

2. Hur gammal känner du dig? Ibland lastgammal och ibland som om jag inte levt någonting. 

 

3. Vad har du gjort i dag? Idag har jag varit i skolan i snart åtta timmar. Några minuter till to go.

 

4. Vilken film såg du senast? Dirty Dancing 2 tror jag. 

 

5. Vem ringde du senast? Min bästa vän Anna var det minsann. 

 

 
 
 
 

6. Är du besatt av någonting? Klänningar, katter och anteckningsböcker. Fast besatt kanske man inte ska säga. 

 

7. Är du rädd för blod? Nja, inte direkt. När jag ser någon som är skadad så är det bara att ta tag i det och göra det man måste. 

 

8. Beskriv platsen du befinner dig på just nu? Jag sitter i ett grupprum i skolan, Vita vägger, färgglada gardiner och tidningar och datorer på borden. Har dock hunnit byta plats men det är ungefär samma tema i denna lokal. 

 

9. Kan du nämna fem statsministrar under 1900-talet i Sverige? Hm? Per Albin Hansson, Olof Palme, Göran Persson, Carl Bildt och Ingvar Carlsson. 

 

10. Googlade du för att få fram svaret på föregående fråga? Verkligen inte. Sånt kan man väl? ;)

 

11. Vilken färg är dominerande i din garderob? Vinröd, marinblå eller pasteller. 

 

12. När vaknade du i dag? 07.16. Då rusade Carrå in och utropade: -Elsa! Vi måste gå upp nu!

 

 
 

13. Vilken är din favorithögtid? Julen såklart!

 

14. Vart i världen skulle du vilja befinna dig just nu? På något varmt ställe. Eller kanske fira in våren i Paris. 

 

15. Nämn en plats i världen du besökt som du aldrig vill återvända till? Hm? Svårt. Tror inte det finns någon sådan plats. Mer att jag har varit i Venezuela fyra gånger så någon måtta får det kanske vara. 

 

16. Hur vill du tillbringa din pension? I en stuga på landet jag fixat till själv med katter runt omkring mig och kanske några barnbarn. 

 

17. Vad lyssnar du på just nu? Mycket Mumford and sons, Tallest man on Earth och Jennie Abrahamson.

 

18. Har du någon gång brutit ett ben? Inte själva benet men jag har brutit ett ben i handleden. 

 

 

19. Vilka fem saker vill du inte vara utan i ditt skafferi/kyl? Frukt, youghurt, smör, knäckebröd, ägg. En frukost helt enkelt!

 

20. Vem är din favoritkändis? Åh! Vet inte riktigt. Audrey Hepburn kanske. Eller om det ska vara någon snygging måste jag nog säga Leonardo DiCaprio. Och om jag måste säga en bra skådis skulle jag säga Kate Winslet. 

 

21. Vad är du på för humör just nu? Jag är glad men trött, trött, trött.

 

22. Vilka världsdelar har du varit i? Europa, Sydamerika och Nordamerika.

 

23. Snarkar du? Nej men jag mumlar i sömnen. 

 

24. Vilka yrken har du provat på? Jag har jobbat på café, inom restaurang och jag har paketerat yoghurt på Arla. Sen har jag jobbat på Noa Noa som är en klädbutik och på Vintagefabriken.   

 

 

25. Hur går du helst klädd? I klänningar. Helst med lite färg. 

 

26. Vilket stjärntecken är du född i? Jungfrun.

 

27. Vilket är ditt favoritgodis? Choklad. Och lakrits. Gärna i kombination. Eller Bridge såklart! (fast bara den gamla versionen).

 

28. Vad sa du senast? -Jag vill också döda honom och jag är inte nikotinberoende. (Det sa jag precis när detta skrevs för några timmar sen, lite taget ur sitt sammanhang, hihi)

 

29. Vilket var ditt bästa ämne i skolan? Musik och bild i högstadiet. I gymnasiet var det nåt med musik eller svenska. 

 

30. Vad har du på dig just nu? En brun/röd klänning med vita blommor, rosa strumpbyxor och en vinröd kofta. 

 

 
 

31. Vilken är din favoritaffär? Old Touch, helt klart. Eller mysiga kitchbutiker som Les Fleurs i Paris. Kan gå där i timtal. 

 

32. Vad har du för storlek i kläder? XS eller S beroende på. Och om man omvandlar har jag ungefär strl 36. 

 

33. Vad har du i dina fickor? Har oftast inga fickor på kläder men i jackan har jag SL-kort, nycklar, mobil, hörlurar och vantar.

 

34. Vad köpte du senast? En macka och en yoghurt i skolans café. 

 

35. Hur många gånger har du flyttat? Jag har flyttat tio gånger. Alla efter min student och det är alltså på sju år. 

 

36. Om du var fast ensam på en öde ö, vilka tre saker skulle du ta med (inte saker för att ta sig därifrån)? En bra bok, en vän och grejer till att bygga en liten stuga. 

 

37. Är du morgon- eller kvällsmänniska? Kvällsmänniska. Dock har jag en dröm om att vilja kunna gå upp tidigare på mornarna.

 

38. Senaste filmen du såg på bio? The Monuments Men.

 

39. Har du blivit sydd någon gång? Nej, faktiskt inte. 

 

 
 

40. Har du någon gång badat naken utomhus? Självklart. 

 

41. Vad åt du till frukost? Idag åt jag knappt någon frukost alls. Lite yoghurt och en banan. 

 

42. Hur såg ditt liv ut för tio år sedan? Då var jag femton och jag drömde om att sluta högstadiet och att studera musik. Jag ville slippa min skola och alla människor där för att börja om.

 

43. Har du någon gång åkt dit för fortkörning? Nej.

 

44. Vem gjorde senast något extra speciellt för dig? Mammor är alltid bra. Sist jag var hemma fick jag frukost på sängen. Det är det bästa. 

 

45. Vart lägger du din mobiltelefon när du sover? På nattduksbordet. 

 

46. Vad var det sista du åt? En macka och en drickyoghurt. 

 

47. Vilken tid är din väckarklocka inställd på? Igår glömde jag ställa den men i vanliga fall 07.05 eller 06.05 beroende på när jag börjar skolan. 

 

48. Är du blyg? Nej, inte direkt. 

 

49. Har du något tatuering? Nej, men någon dag. 

 

50. Har du varit med om en bilolycka? Nja, jag har kört in i ett mitträcke en gång. Men jag klarade mig och bilen klarade sig sånär som på en grov buckla i sidan. 

 

 
 

51. När flög du senast? Det var i juni förra året då jag åkte till Paris. 

 

52. Har du något bevarat inom dig som ingen annan vet? Det har väl alla ;).

 

53. Vilken är den roligaste träningsformen? Dans, dans, dans.

 

54. Har du några husdjur? Ja! Världens finaste kissekatt som heter Kerstin.

 

55. Vill du gifta dig? Ja, någon gång. 

  

 
 
 

56. Var växte dina föräldrar upp? Pappa på samma ställe som jag, alltså mitt emellan Norrköping och Linköping. Och mamma föddes ganska nära men bodde i Asby större delen av sin barndom till hon flyttade tillbaka och bodde igen ganska nära pappa. 

 

57. Har du någon gång ringt polisen? Ja, men det var för att ringa och fixa tillstånd till en endagsfestival. 

 

58. Vilka är dina största svagheter? Vill man berätta dem? Ni får märka dem själv ;).

 

59. Har du, eller har haft, något smeknamn? Ja det har jag väl. När jag var liten kallade mamma mig för ElsaLisa Larson. I gymnasiet var jag elsie, elsapelsa, elsiepelsie, liten, elsalill och nelson. Det är väl något sånt fortfarande kan jag tänka. 

 

60. Vad ska du göra imorn? Gå till skolan och lyssna på en föreläsning om ekonomijournalistik och sen plugga till min tenta som är nästa vecka. 

 

Tjing! 

 

 

Translation: A list. For translation, click on the Google translate bar in the menu. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0