En dag på DN

 
Jag går, som ni säkert vet, på Södertörns Högskola och läser till journalist. Allt är väldigt hektiskt just nu men roligt. Det är precis det här jag vill göra vilket känns så himla kul. Just nu håller jag och två tjejer till i min klass på med en gransknigsuppgift som de kallar det i skolan. Och vi ska granska DN Kultur. Idag var vi där och hälsade på. Hur spännande som helst. Jag vill också jobba på kontor! Tänkte att ni skulle få följa med lite bakom kulisserna. 
 
 
Man fick skriva ut en sån här snygg skylt. 
 
Såhär nöjd var jag över den.
 
 
Jag och Mathilda är nöjda efter dagens intervjuer. Vi kände oss mycket viktiga vill jag lova. 
 
Överallt låg bilder och tidningsklipp. De hade precis haft morgonmöte när vi kom så allt var under kontroll till deadline och klappmöte kl. 15.00. Nu börjar drömmarna om att få göra just det här. Vi lämnade byggnaden med varsitt leende. Tack DN Kultur för en fin förmiddag!
 
Tjing!
 
 
Translation: I'm studiyng to be a journalist and today me and two fellow students visited a newspaper called DN (Dagens Nyheter, Daily News) and their culture section. It was so much fun and we learned a lot about the way they work. Now we are going to write about it in school in a project. We left the building with a smile on our lips. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0