Internationella kvinnodagen.

 
Igår var det kvinnornas dag. I och för sig är det alltid kvinnornas dag för mig men igår var det lite extra. Jag hann inte lägga upp något inlägg igår för jag satt och pluggade hela dagen till min tenta som jag har nästa vecka. I alla fall tänkte jag att det är en bra grej att uppmärksamma. När jag gick en folkhögskola för några år sen hade vi alltid en konsert på internationella kvinnodagen. Musik av och med kvinnor. Perfekt initiativ i en ofta mansdominerad värld. Tycker precis som dessa att kvinnor ibland borde få mer plats vad gäller musik. Vi ska banne mig inte glömmas bort när historien skrivs. I alla fall, på en av konserterna på min folkhögskola på just internationella kvinnodagen sjöng jag en sång som jag skrivit själv. Tänkte att ni kunde få höra den. 
 
 
 
 
 
Önskar er en härlig och solig söndag!
(Själv är jag på stickningskurs)
Tjing!
 
 
Translation: For translation, click on the Google translate bar in the menu. 
 

Kommentarer
Postat av: Ida

Åh vad fint! Imponerande att du kan skriva musik!

Svar: Tack så mycket! <3
Elsa Maria

2014-03-09 @ 17:16:27
Postat av: Fröken H

Så fint! Väldigt häftigt att du skrivit den själv :)

Svar: Tack så mycket! Vad glad jag blir <3
Elsa Maria

2014-03-09 @ 20:38:05
URL: http://modemanifest.blogspot.com
Postat av: Mathilde

Fin sång, älskar pianoslingan i början och slutet. Så himla snyggt <3 Tack för att du delar med dig :)

Svar: Tack så mycket! Åh, vad glad jag blir att du gillar det!! <3
Elsa Maria

2014-03-09 @ 23:50:12
URL: http://ohlifeis.blogspot.com
Postat av: Lisen

Så himla fint!

Svar: Men åh! Tack!!!
Elsa Maria

2014-03-16 @ 17:23:59
URL: http://absolutlisen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0