Spetsar, vitt och tyll. En morgonidyll.

 
 
Igår morse tog jag mig till Beyond Retro i Zinkensdamm för frukost och att kika på brudklänningar. Det var fina Jessica som bjudit med mig och jag tänkte att det vill jag ju följa med på. 
 
Att börja morgonen med champagne, det kallar jag lyx. 
 
Sen började provningen av alla klänningar. 
 
 
Det provades både tyllbomber och lite skirare klänningar. 
 
Jag provade denna klänning som var lite tajt om livet men så söt ändå. 
 
 
 
Jag gillar att den skiftar i rosa nertill. 
 
 
 
Provade sedan den här 50-tals drömmen med tyll och spets. Även den var lite tajt men såå fin. 
 
Fina Emelie provade den också. 
 
Elsa var där och hon berättade en massa om de olika tidsepokerna och vad som är typiskt för vilken period. 
 
Det blev sen dags att lämna detta hav av tyll. 
 
Sa hejdå till dessa fina töser och begav mig till skolan. Ändå ganska fint att få starta dagen med lite tyll och champagne. Vilken morgonidyll. 
 
 
Translation: Yesterday morning I went to Beyond Retro for breakfast, champagne and to look at some vintage wedding dresses. A beautiful morning. 
 

Kommentarer
Postat av: Fröken H

Åh, underbart!

Svar: Ja verkligen. Hur mysigt som helst!
Elsa Maria

2014-03-23 @ 19:06:30
URL: http://modemanifest.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0