Stickkurs på fabriken. Kurs 2.

 
 
Nu är jag äntligen tillbaka igen. Gårdagen var kaos med hemtenta och stress. Nu tar vi nya tag och laddar för nästa tenta. Pust. 
 
I helgen tog jag mig i alla fall chansen att gå på stickkurs på Vintagefabriken. Det var omgång två. Ni minns väl att jag var där för några veckor sen? Denna gång var dags att gå på de stora grejerna. Nämligen att sticka en vintage-t-shirt med hålmönster. 
 
 
Precis som förra gången var det fina Maja som höll i kursen. Hon driver Majas Manufaktur och har bloggen Husmorsskolan. Fler bilder från dagen hittar ni här. Alla kämpade på och kom igång snabbt. På bilden är Maja, Catarina och Kim. 
 
Anna och Anna jobbade på för fullt. 
 
Bredvid mig hade jag Jenniy som var till stor hjälp när jag totalt fick hjärnsläpp och glömde hur man gör avigstickning. 
 
Jag valde färgen vinröd (såklart!) 
 
Så härligt att samlas i ett härligt, pastelligt rum med så fina människor. Vilken blandning. Älskar att det bara går så lätt och att det känns som om man känt varandra i evigheter. 
 
Catarina, Kim och Jenniy.
 
På andra sidan bordet satt Marie, Anna och Anna.
 
Linda och Lollo hade styrt upp det med fika och lunchmacka till oss. Vilken lyx! 
 
Det är alltid så fantastiskt att vara på ett ställe som Vintagefabriken. Så mycket fina saker. Som den här lådan med fina gamla tapeter. Hur fint?
 
Plus att det hänger en massa pompoms i taket. 
 
I en blommig väska på bordet låg det en massa saker från Majas Manufaktur. 
 
På bordet fanns även en massa gamla stickningstidningar från förr. 
 
 
 
Själv kämpade jag på med min vinröda tröja. Så fin dag alltså. Skönt att slippa tentaplugget för några timmar och barasticka och prata om allt och ingenting. Tack för en fin dag!
 
Tjing!
 
 
Translation: Last sunday I went to Vintagefabriken to go to a knitting course. So much fun and such a lovely day!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0