Tisdagslista.

 
 
Alltså, den här terminen alltså. Inte nog med att jag har en massa tentor i tid och otid så har jag även en annan skoluppgift som ska vara klar imorgon. Därav detta tråkiga bloggande på sistone. Eftersom jag inte hunnit fota någonting denna veckan så tänker jag att vi tar en till lista. En sen tisdagslista. Hittade den hos Johanna.
 
 
 
 
 

Något jag är bra på: Att steka pannkakor, är sämst på smeten men att steka är jag grym på. Annars är jag bra på att vara kreativ och hitta på nya pyssel. 

 

Något jag är mindre bra på: Att cykla som jag sa häromdagen i den andra listan. Sen är jag nog inte så bra på att städa alla gånger heller.  

 

Något jag önskar mig: Att min katt ska få bo hos mig. 

 

 

 

Något jag önskar andra: Att folk ska få känna sig älskade och trygga och ha mat för dagen. 

 

Något jag ser fram emot: En hemlis som jag kommer berätta snart, våren (alltså pepp på den!), min praktik, och konserten med Håkan Hellström i sommar.

 

Något jag inte ser fram emot: Nästa kursomgång som jag hört ska vara ännu jobbigare än de som varit. Plus min härliga omtenta nästa vecka. Urk. 

 

 

 

Något jag vill ha i min garderob: Den perfekta 20-talsklänningen och en massa andra klänningar såklart. 

 

Något jag inte vill ha i min garderob: Alla kläder som jag inte använder längre och gamla kursböcker som bara ligger och skräpar. 

 

Något jag vill bli bättre på: Jag vill sluta stressa och kunna njuta av stunden som är nu. Bli bättre på att görasaker i tid så jag slipper stressen. Plus att jag vill bli bättre på att lägga mig i tid. 

 

Något jag är rädd för: Att känna att man inte räcker till och att det man gör inte är tillräckligt bra. 

 

Något jag samlar på: Klänningar och porslinsfigurer. 

 

Något jag gör som kan vara irriterande: När jag börjar få en förkylning och det kliar i halsen måste jag göra ett konstigt ljud som får det att sluta kittla i halsen. Det låter nog ganska konstigt när jag gör det så jag brukar mest hålla det för mig själv. En annan grej är att jag gärna frågar om råd om småsaker (typ vilken klänning jag ska ha på mig) vilket mina vänner ibland irriterar sig på när det händer allt för ofta. 

 

 

 

Något jag irriterar mig på hos andra: När folk är elaka utan anledning eller uttrycker sig klumpigt i det de säger. 

 

Något ni inte vet om mig: Sommaren 2009 jobbade jag på Arla och paketerade yoghurt. När det var tråkigt gick jag igenom replik för replik i filmen Twilight för mig själv och dagdrömde om att möta Edward på en rökig bar i New York. 

 

Något som händer den här veckan: Imorgon har jag deadline på en uppgift och på torsdag händer det något hemligt plus att jag ska på ett mysigt frukostmöte. I helgen åker jag hemhem till mina föräldrar och Kerstin!

 

Tjing!

 

 

Translation: A tuesday list. For translation, click on the Google translate bar in the menu. 


Kommentarer
Postat av: K

Tips för pannkakssmeten:
Först mjölken/vätskan
Sen mjölet, vispa ner lite i taget
salt! (Det glömmer jag ofta....)
Och äggen SIST :)
Lycka till!

Svar: Bra! Tack så mycket. Det ska jag skriva upp och lära mig ;)
Elsa Maria

2014-03-18 @ 23:33:12
Postat av: Jonna

Du kan ju cykla hur bra som helst ;)
Kram!

Svar: Nja, vet inte det ja ;)
Elsa Maria

2014-03-19 @ 17:48:02
Postat av: Fröken H

Tips mot stress! Testa mindfulness, det har hjälpt mig väldigt mycket :)

Svar: Bra tips! Ska kika på det :)
Elsa Maria

2014-03-20 @ 21:15:20
URL: http://modemanifest.blogspot.com
Postat av: Lisen

Soulmate igen ju! Jag var också kär i Edward!

Svar: Haha.. Vi är meant to be! <3
Elsa Maria

2014-03-24 @ 22:08:58
URL: http://absolutlisen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0