Baka med Underbara Clara och AnnaKarin Nyberg

 
För ungeför två veckor sen var jag på det mysigaste releasepartyt för boken Baka som Clara Lidström och AnnaKarin Nyberg har gjort tillsammans. Började kvällen med en fika med fina fina Emelie
 
 
baka1
 
baka2
Jag brukar tydligen posta så fula bilder på henne så idag blir det bildkavalkad. På just henne då. Hon är bra den där Emelie alltså.  
 
 
baka3
Vi gick en promenad i Vitabergsparken och våren var verkligen här.  
 
 
baka4
När vi kom till SaltåKvarn möttes vi av den här hungriga kvinnan.  
 
 
baka5
Och självklart fanns boken Baka på plats. En bakbok för barn i åldrarna sex till nio. 
 
 
baka6
Emelie försökte göra sig kort eftersom jag tydligen är kortare än hon. 
 
 
baka7
Clara och AnnaKarin bertättade lite om sig själva, boken och processen till att komma dit de är nu. Boken är till för barn för att de ska kunna baka själva och lära sig saker utan att någon hänger över dem och berättar vad de ska göra. 
 
 
baka8
Caroline bläddrar för att lära sig mer.  
 
 
baka9
Dessa två alltså. Så grymma på det de gör och de går verkligen in för det helhjärtat. Med i deras bok finns deras barn som modeller och försökskaniner. Fantastiskt bra jobbat. Ska ge min bok vidare till en sexåring minsann och hoppas på att jag blir bjuden på något gott! 
 
 
baka10
De signerade för fullt.  
 
 
baka11
Jag fick en bok att ta med mig hem och en kasse med varor från SaltåKvarn som jag kan använda när jag bakar. Dne här bilden har Isabelle tagit och jag kom på att jag helt missade att få henne på bild. 
 
 
Det var en fin och inspirerande kväll! 
 
Tjing! 
 
 
 
Translation: Two weeks ago I went to a releasparty for the book Baka (Bake) that Underbara Clara and AnnaKarin Nyberg has written. It's a bakingbook for kids in the ages 6-9. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0