Fråga 1. Om Stockholm.

 
 
 
 
Skrev en förfrågan för någon vecka sen om att ni får ställa frågor till mig och tänkte börja med att svara på Rebeccas fråga som lyder såhär:
 
Hur gick du tillväga när du flyttade till Stockholm?

Jag har ju bott i Stockholm i snart fem år. Tiden går så himla fort. Jag flyttade från början upp för att plugga på en folkhögskola där jag läste musik. Jag kom in på skolan mitt i sommaren så jag hade inget större val med boende än att bo på skolans internat. Sagt och gjort. Jag tog mitt pick och pack (delar av det i alla fall) och for till storstaden för att söka lyckan och få hålla på med det bästa jag visste, nämligen musiken. Efter det första året i Stockholm rullade det på ganska mycket. Jag fick en studentlägenhet genom min skola till mitt andra år på folkhögskolan och hämtade lite mer grejer hemifrån. Samma år började jag jobba i en klädbutik och var ute och sjöng väldigt mycket. Efter det året fick jag genom en kompis en lägenhet på samma ställe, fast en större, som jag delade med en annan kompis. Året efter det bodde jag i andrahand i två olika lägenheter under året. Lite jobbigt att behöva flytta så mycket men det löste sig alltid. Och förra året fick jag äntligen en egen lägenhet. En studentlägenhet på samma ställe som jag bott på förut. Så där bor jag nu tills vidare. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Det jobbiga med Stockholm är väl just det där med att hitta någonstans att bo. Men jag har märkt att det alltid löser sig på ett eller annat sätt. Det som var bra när jag flyttade hit var att jag träffade så många fina människor som jag fortfarande har kvar och det är de som gör att jag stannat så här länge och kommer stanna ett tag till. Mitt tips till den som vill flytta till Stockholm är att börja på en utbildning eller börja dansa eller vad som helst. För det är på de ställena man träffar människor och får nya vänner. Det som var skönt för mig var att jag hade allt umgänge helt gratis genom min folkhögskola och det tror jag är jätteviktigt när man flyttar hit. Annars kan man känna sig så himla ensam. 
 
Svårare än så är det inte. Vill man, så gör man bara. Hoppas du fick svar på din fråga Rebecca! 
 
Tjing!
 
Translation: How I moved to Stockholm. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0