Fråga 4. Om smink.

 
Det blev visst en ofrivillig bloggpaus i helgen på grund av att jag har haft alldeles för mycket i skallen som har med skolan att göra plus två event som ägde rum i helgen (mer om det senare). Tänkte att det var dags att fortsätta frågestunden. Har fått en fråga från Smulan som lyder såhär:
 
 
Ååååh kan inte du berätta om vad du använder för smink? :)
 
Och självklart kan jag göra det! Det blir den sminkningen jag oftast gör. 
 
 
smink1
 
smink2
 
Som grund använder jag en primer från Bare Minerals och foundation och veil (typ puder) från samma företag.
 
 
smink3
 
Efter det jämnar jag till med ett täckstift eller utjämningspenna från Mary Kayså att jag får bort alla blämmor och mörka ringar under ögonen. 
 
 
smink4
 
Sen målar jag ögonbrynen med en penna från Mary Kay och en rouge som heter Pink Petals från samma märke.
 
 
smink5
 
smink6
 
Dags för ögonen. Jag gör en klassisk måsvinge så man får riktiga kattögon med en eyeliner från Face (den bästa!) och gör mina ögonfransar långa med en mascara från Mary Kay.
 
 
smink7
 
smink8
 
Bara sista touchen kvar. En ögonpenna från Lumene i ögonvrån och längs undre ögonlinjen och till sist läpparna med en läpp-penna från Mary Kay och det perfekta hallonröda läppstiftet från ArtDeco i färgen 82. Ett till av mina favoritläppstift som är lite mer rödare är från Dior i färgen 779.
 
 
smink9
 
smink10
 
På med glasögonen och redo för dagen. Från mitt sminkbord och ut på äventyr! 
 
Hoppas du fick veta det du ville, Smulan! 
 
Tjingeling! 
 
 
Translation: How I do my makeup. 
 

Kommentarer
Postat av: Smulan

Tack så hemskt mycket! :D

Svar: <3
Elsa Maria

2014-05-13 @ 22:12:16
Postat av: Lisen

Så himla fint! <3

Svar: Tack fina du! <3
Elsa Maria

2014-05-13 @ 23:29:22
URL: http://absolutlisen.se
Postat av: Jonna

Älskar dina ögonbryn, egentligen hela ditt face <3
Gick faktiskt in och letade efter ett inlägg där du berättade hur du fixar till dem
Finns alltid så bra tips och råd här hos dig.
Många kramar och om vi inte hinner ses innan jul så...
God Jul!

Svar: Men gulle då! Tack! Vad glad jag blir! Kul att du tycker om det jag gör :). Men detsamma till dig! God jul och en massa gosekramar! Så ses vi efter jul! Kram!
Elsa Maria

2014-12-15 @ 11:33:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0