10 frågor.

 
Jag har blivit utmanad av peppigaste och fina Emma Sundh att svara på tio frågor. När jag svarat på dem ska jag helt enkelt nominera tio bloggare till som ska svara på helt andra frågor. Kul, tänkte jag, som älskar listor. Nu sätter vi igång!
 
macaron3
 
gotland5
 
1. Vad är din stora, ständiga mat-craving?
Jag kan alltid äta taco. Eller pasta och laxsås. Supergott! För att inte tala om crêpes och pannkakor. Kan även få cravings efter gurka ibland. Det är nog det. Är dock mestadels sötsugen om jag ska vara ärlig. 
 
2. Vad brukar du dagdrömma om?
Allt mellan himmel och jord. Det kan vara hur morgondagen eller helgen ser ut. Det kan vara namn på mina framtida barn, det kan vara drömhuset. Paris, New York eller andra semestermål och drömmiga platser. Oftast drömmer jag om en egen lägenhet, som är min och som jag får inreda som jag vill. 

3. Vad är din stora guilty pleasure?
I somras plöjde jag Gossip Girl men kände att jag skämdes lite över det när jag berättade vilken serie jag såg just då. Men tycker faktiskt att den är jättebra. Vet inte direkt om det var min stora guilty pleasue i och för sig. Men kommer i stunden inte på nåt bättre. Möjligtvis att jag ibland drar på gamla klassiker på spotify så som Orup-dängor och gamla hits från Melodifestivalen på 90-talet. 
 
bikeintweed17
 
baka4
 
4. Vilken kvinna skulle du vilja ge en dos med virtuell kärlek och pepp?
Caroline, min roomie, som är så himla stark och fantastisk på många sätt och vis. 

 
gotland12
 
midsommar9
 
5. Hur är du som vän?
Det beror nog på vilken relation jag och vännen i fråga har. Men jag tror att jag är en person man kan komma till och prata med och oftast ganska tidigt i relationen. Jag är den man kan ha pyssliga peppkvällar med men även den man kan bara vara tyst och kolla på film med. Ibland behövs liksom inga ord. Jag tror även att jag är den man vill hitta på galna saker med, upptåg, äventyr. Jag älskar att prata och gör det gärna med mina vänner och jag tänker att jag är en bra lyssnare. 
 
6. Vilken TV-serie/film/bok citerar du allt som oftast?
Det beror nog på vilken serie jag är inne i just vid tillfället. Men det går alltid att dra något från Downton Abbey. Men har även märkt att jag drar en massa saker från How I Met Your Mother efter förra våren då jag sträcksåg serien. 
 
dekoration3
 
anteckning1
 
7. Vilken egenskap hos dig själv är du mest stolt över?
Jag gillar att jag är kreativ men vet inte riktigt om det är en egenskap. Jag tror att jag kan vara ganska bra på att känna in folk och känslor som finns i rummet. Och det tror jag är en bra egenskap. 
 
8. Vad äter du helst när du är solokvist?
Ska jag vara helt ärlig så är jag sämst på att äta när jag ska äta själv. Det blir oftast pasta och scrumbled eggs. Annars äter jag mest frukt eller nutella direkt ur burken (jag veeeet, skäms lite över det men sååå gott). 
 
 
rosendal11
 
körsbärsblomma5
 
katten7
 
9. När känner du dig som starkast?
En solig dag i början av sommaren. När allt får börja om på nytt. Samt att jag har vänner omkring mig så jag inte känner mig ensam. Då är jag superwoman. 
 
10. Vad skulle du säga om du fick färdats tillbaka och ge ditt tonårsjag ett råd? 
Häng i lite till, det blir bättre sen. Kanske låter klyschigt men om tio år kommer du veta vad du vill göra och ha mängder med vänner. Du behöver inte bli mobbad mer. 
 
 
 
Okej, de tio jag nominerar är:
Absolutisen, Retrolover-Johanna, Un-vélo-Emelie, Emma-Klara, Sofia, Karoline, Vicky, Annika, Jessica och Johanna i Kulla.
 
Och ni ska, om ni vill såklart, svara på frågorna:
 
1. Vad drömde du, som barn, att jobba med när du blev stor?
2. Vilken är den konstigaste komplimangen du fått?
3. Vad finns på bordet vid din drömfrukost?
4. Om du inte skulle bo där du bor i dag, var skulle du bo då? (drömplatsen)
5. Vem är din största inspirationskälla vad gäller klädstil?
6. Vad gör du för att slappna av?
7. Vilket är det godaste godiset eller bakverket du vet?
8. Vilken serie skulle du vilja leva i och då vilken karaktär?
9. Vad får dig att må bra?
10. Hur ser ditt liv ut om tio år om du fick drömma?
 
Tjing!
 
 
Translation: 10 questions and answers. 
 
Trackback
RSS 2.0