Bike in Tweed, part 1

 
För exakt en vecka sen satt jag på en cykel och åkte runt om i Stockholm. Tänkte visa hur det såg ut så här kommer del ett. 
 
Bike in Tweed är ett event varje höst där man cyklar, helst på gamla cyklar, iklädd vintage och tweed. Det är sjukt socialt och man träffar hur mycket trevliga personer som helst. Detta är mitt andra år och det var roligt att vara med även denna gång. Det är inget lopp i den bemärkelsen att den som kommer först vinner. Nej, vi åker alla tillsammans och har det mest trevligt. Men man kan vinna olika stilpriser på både cykel och utstyrsel. Håll utkik och häng på nästa år vettja!
 
bikeintweed1
Den första jag mötte när jag kom fram var Malin som har butiken Fiffi's Vintage.  
 
bikeintweed2
Efter det hittade jag två av domarna för dagen. Min frisör Sarah och så Ann, som driver popup-shopen Tidens Melodi. 
 
bikeintweed3
Sötnosen Emma var där. Alltid med ett tandköttsleende nära till hands. 
 
bikeintweed4       bikeintweed5
Såhär såg jag ut för dagen. Klädd i min dräkt från Old Touch, en halsduk som min mamma stickat och så självklart min nya hatt som jag köpte i en butik i San Diego. 
 
bikeintweed6
Det var så himla ljust så att jag var tvungen att blunda mest hela tiden.  
 
bikeintweed7
Jag och min trotjänare till cykel. Helst hade man ju velat ha en gammal en men har man ingen får monarken duga. 
 
bikeintweed8
Caroline hade dagen innan lyckats få tag i en cykel att cykla på. Perfekt tänkte jag, då slipper jag åka själv.  
 
bikeintweed9
En av de stiliga herrarna som cyklade i loppet.  
 
bikeintweed10
Den där tösabiten alltså. Hon lyckas alltid bli så söt på bild.  
 
bikeintweed11
Vissa stod och njöt i solen innan loppet började.  
 
bikeintweed12
 
bikeintweed13
Det är så härligt när människor i olika åldrar samlas över gemensamma intressen. Cyklar och vintage. Hur bra är inte det liksom? 
 
bikeintweed14
Sen blev det tillslut dags för att cykla. Vi hade en lång väg framför oss. Och var vi stannade, ja, det får ni se en annan dag.  
 
 
Tjing!
 
 
Translation: Bike in Tweed 2014 in Stockholm. Part 1. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0