Bike in Tweed, part 2

 
Ursäkta det lilla stoppet i bloggflödet den senaste veckan. Har haft en hemtenta, några deadlines och en bok att recensera till skolan. Men nu är jag tillbaka. Hoppas jag i alla fall. Idag började vi med en tv-kurs som jag verkligen ser fram emot. Ska bli roligt att göra något mer praktiskt. 
 
I alla fall, här kommer del två från dagen då jag cyklade genom Stockholm i tweed för ungefär två veckor sen. Enjoy!
 
bikeintweed15
Första stoppet. Karlsbergs slott. Emma bjöd på kakor.  
 
bikeintweed16
Jag passade på att posera litegrann.
 
bikeintweed17
Sen kom Carrå och spexade till det litegrann.  
 
bikeintweed18
PUSS, sa jag! (och nej, den är inte på munnen men mys i alla fall) 
 
bikeintweed19
Detaljerna på Emmas cykel! <3 
 
bikeintweed20
Stopp nummer två. Rålambshovsparken. Dags för lite fikapaus och självklart lite hårfixarpaus.  
 
bikeintweed21
Alltså, gullhunden, så fint! 
 
bikeintweed22
Efter fikat var det dags att fotograferas. Alla cyklar och alla deltagare. Lite skolfoto-känsla på den men vad gör man inte? 
 
bikeintweed23
Sen packade Emma korgen och vi begav oss igen. Över Västerbron mot Söder.  
 
bikeintweed24
Ett litet stopp vid Nytorget.  
 
bikeintweed25
Bara för att se om alla har hängt med.  
 
bikeintweed26
Till sist var vi framme vid vårt mål för dagen. Skeppsholmen. Där vi parkerade cyklarna på rad.  
 
bikeintweed27
Denna tös var jag självklart tvungen att få med på bild. Superfin kappa, eller hur? 
 
bikeintweed28
Sen var det dags för att kika lite i museet där det var cykelutställning innan det var dags för picknick i det gröna.  
 
bikeintweed29
Men de där två... 
 
bikeintweed30
... de letade bara efter öl. Ha!
 
Vilken dag och vilket äventyr. 
Tjing på er!
 
 
Translation: Bike in Tweed in Stockholm, part two. Pictures from the lovely day on a bike through the city. 

Kommentarer
Postat av: Vintagehumlan

Fantastiskt fina bilder!

http://vintagehumlan.wordpress.com/

Svar: Tack snälla!! <3
Elsa Maria

2014-10-15 @ 10:21:43
URL: http://vintagehumlan.wordpress.com/
Postat av: Mia

ÅH vad fina! Nästa år SKA jag vara med, så är det bara! :)

Svar: Men JA! Klart du ska! Komsi komsi!
Elsa Maria

2014-10-20 @ 23:36:31
URL: http://byggmia.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0