När det verkligen kändes.

 
När hösten kommer börjar man känna. Det gör i alla fall jag. Det kalla vädret nyper en i kinden, får tårarna att falla. Regnet smattrar mot rutorna och det är då ångesten och ensamheten tar över. November, grått och trist. Nej, nu får det vara nog. Den här hösten har jag bestämt mig för att stå över det. Hoppas på att det går vägen. Kanske. 
 
Här nere står sexton tillfällen då det verkligen kändes. Har även gjort en musiklista med musik som jag verkligen känner till. Både positivt och negativt. Den hittar ni här.
 
 
//
 
in someone's locket
 
by hildagrahnat on Flickr.
 Sylvia Plath Quote  This is so, so ME!!!
 
 Françoise Dorléac, Paris, 1960.
 Just now, I got to listen to your laugh, and you told me that you missed me last night. from 'Elegi' by Lars Winnerbäck.
Adorable bob haircut #retro #vintage #hair 
   
collar
 
Cimon Lundberg
 
 
*när jag gick igenom matsalen i högstadiet, satte mig vid ett bord, men alla "vänner" går förbi och sätter sig vid ett annat bord. 
 
*när jag såg honom jag var hopplöst förälskad i hångla med min kompis på en fest. 
 
*när killen jag dejtade sa att han inte ville att det skulle bli konstigt mellan oss och bara några veckor senare ignorerade mig inför folk men trakasserade mig på facebook. 
 
*när jag visste att det aldrig skulle bli han och jag eftersom han fortfarande var kär i en annan. 
 
*när en kompis skällde ut mig och inte ville att vi skulle vara vänner längre eftersom hon var så besviken. 
 
*när jag låste in mig i elevrådsrummet på rasterna för att gråta eftersom mina klasskamrater inte ville vara med mig.
 
*när jag försökte vara stark i Stockholm fast jag helst ville ligga under täcket och gråta. 
 
*när en vän inte var den jag trodde och fick mig att känna mig ensammast i världen. 
 
*när någon sa till mig att hon hatade mig för något jag inte kunde göra något åt. 
 
*när jag lärde känna mig själv på riktigt och accepterade det. 
 
*när jag gick i terapi. 
 
*när jag vaknade om nätterna skakande av gråt och ångest utan att kunna somna om.
 
*när en nära vän går in i kyrkan till den mäktigaste filmmusiken för att gifta sig. 
 
*när han som jag trodde jag tyckte om behandlade mig som skit och sa att jag var en hemsk och elak människa.
 
*när två av mina bästa vänner gifte sig och tårarna rann. 
 
*när det var alla hjärtans dag och jag inte kunde komma upp ur sängen för att jag kände mig så ensam. 
 
 
 
 (Bilderna hittar ni på min Pinterest.)
 
 
Translation: Sixteen times when I really felt it. 

Kommentarer
Postat av: L

Du är en sådan häftig kvinna. Talangfull, originell, vacker. Kom ihåg det.

(Våra blickar möttes i biblioteksutgången på Södertörn häromveckan och jag var starstrucked hela eftermiddagen ;))

Svar: Men gulle dig! Tack snälla för uppmuntrande ord! Åh, nästa gång får du komma fram och säga hej! Kram
Elsa Maria

2014-09-11 @ 08:48:49
Postat av: E

Du är för underbar, och du skriver så fint. <3 Vill så gärna träffa dig en dag och bjuda på fika!

Svar: Men fina du! Tack! Och en fika låter supermysigt! Kram
Elsa Maria

2014-09-11 @ 17:32:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0