Popaganda genom någon annans ögon.

 
Som jag säkert skrivit så har min dator kapsejsat litegrann (läs: klantiga Elsa spillde ett stoooort glas vatten över den). Så, alla mina bilder är väldigt låsta just nu. Det beror även på att jag lyckats fixa så min hårddisk bara funkar till Mac och kan då inte fixa med bilderna i skolan där vi har PC. Sa jag att jag är ganska oteknisk också? Jo men så är det! 
 
Så, på grund av detta får jag helt enkelt berätta hur det var på Popaganda genom någon annans ögon, nämligen Emelies.. Vi var ju ändå där tillsammans. 
 
Popaganda, lördagen
Jag åkte först hem till Emelie och Carl för en drink och lite lunch (läs: mackor!). Sen gick vi till själva området. Jag hade fått en varning för att det skulle bli kallt på kvällen så jag hade packat med mig en hel del extrakläder. 
 
Popaganda, lördagen
De första vi mötte var de här snygga brudarna, Flora och Karoline
 
Popaganda, lördagen
Efter att vi kollat på Alounageorge en sväng bestämde vi oss för att ta bilder i de fotoautomater som Monki hade. Vi fick även dessa gigantiska händernatt spexa med.
 
Popaganda, lördagen
I kön till automaten så vi en grymt duktig rockringare. 
 
Popaganda, lördagen
Det blåstes såpbubblor runt omkring oss och det var allmänt peppig stämning.
 
Såhär blev vi i automaten. Peppen!
 
Popaganda, lördagen
På väg mot ölområdet mötte vi gulligaste Sofia
 
Popaganda, lördagen
Efter att ha köpt en cider från Briska satte vi oss på marken och lyssnade lite halvt på Icona pop som började spela på scenen.
 
Popaganda, lördagen
Men nåt utav det bästa kom senare. Det var dags för First Aid Kit. Så bra! 
 
Popaganda, lördagen
Efter lite kvällsmål med Say Lou Lou i bakgrunden gick vi och lyssnade på det jag mest sett fram emot. Veronica Maggio! Hon spexade till det med färgglada bollar i publikhavet.
 
Popaganda, lördagen
Älskar när en av ens favoritartister spelar och man kan sjunga med i precis alla texter. Det var fantastiskt peppigt och bra som bara Maggio kan. Det var en sjukt fin eftermiddag och kväll, precis så som Popaganda ska vara. 
 
Tack Emelie. för lånet av bilderna!
 
Tjing! 
 
 
Translation: A festival in Stockholm called Popaganda in late August. A lovely day!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0