Monthly Makers: glas!

 
Dags att visa mitt bidrag till månadens Monthly Makers. Lite sådär sent om sider kom jag på vad jag skulle skapa. Jag hade en annan plan från början men det jag gjorde blev inte alls bra. Så då var det bara att tänka om. 
 
monthlyglas1
 
Jag hittade ett gäng prismor i glas hemma som jag helt glömt bort. Har köpt dem på loppis någon gång för längesen. Men nu tänkte jag att de skulle komma till användning. Det blev ett halsband.
 
monthlyglas2
 
Ett skirt glashalsband helt enkelt. 
 
monthlyglas3
 
monthlyglas4
 
monthlyglas5
 
Nu ligger det på mitt sminkbord och väntar på Nyårsafton. För jag tänkte nämligen bära detta då. Passande, inte sant?
 
Detta var årets sista tema och det ska lämnas in hos Alicia. Och nästa år händer det spännande saker vill jag lova. Håll utkik!
 
 
 
Och för er som inte vet vad Monthly Makers är så kommer här en recap: 
 
12 bloggare. 12 månader. 12 olika teman. Vi skapar tillsammans och utmanar er och oss själva. Det hela handlar om att skapa och vara kreativ. En kan då utgå fran till exempel ett material, så som kartong, eller en teknik, så som ett kollage. 
 
I början av varje månad presenteras en ny utmaning hos någon av oss tolv. Efter det får en den resterade delen av månaden på sig att färdigställa sin skapelse utifrån ens personliga tolkning av temat/tekniken ifråga. 
 
Den 25e varje månad kommer den som är värd för månaden att presentera sin tolkning, i det inlägget kommenterar du med en länk till din instagram (#monthlymakers) eller till din blogg där du presenterar din tolkning. Den sista varje månad sammanställs bidragen i ett inlägg hos den som är värd för månaden. 
 
Och vi som håller på med detta spektakel  är: BeataEmelieAnnaMariaAgnesMikaelaAnnikaJessJessicaBeatriceAlicia
Sandra och så lilla jag!
 
 
 
Tjing!
 
 
 
Translation: This months creation in the project Monthly Makers. A neckless in glass.

Kommentarer
Postat av: Fanny

Så fint det blev! Tänkte direkt att det skulle passa till nyår! Jag funderade också på att göra något smycke av ett gäng prismor som jag köpt men det kanske får bli en annan gång!

2015-12-30 @ 19:10:39
URL: http://florainterior.blogg.se/
Postat av: Mikaela

Men wooow Elsa vad fint! Tror du kommer se ut som en dröm i halsbandet imorgon kväll! Gott nytt år!

2015-12-30 @ 23:34:22
URL: http://bympv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0