Antikmässan 2015

 
 
Nu i helgen är det Antikmässan ute på Stockholmsmässan i Älvsjö. Jag var där i torsdags för att samla lite inspiration och jag insåg att jag inte alls hade råd att köpa något. Men ändå. Det var en fin upplevelse. Det finns fortfarande chans att gå dit. De har öppet både idag och imorgon. 
 
 
antikmassan1
Älskar att titta i hyllor med mängder av saker att se.
 
 
antikmassan2
Som dessa telefoner till exempel. Kärlek.
 
 
antikmassan3
Vill. Så. Ha. Denna. Katt. Hur söt?
 
 
antikmassan4
En gammal anslagstavla/inköpslista för vad som behövs till hemmet.
 
 
antikmassan5
Lite plåtskyltar.
 
 
antikmassan6
En väldigt märklig hund som kan nicka på huvudet. Lite läskig nästan. Och med en lejonman?
 
 
antikmassan7
Var där med denna söta. Sofia.
 
 
antikmassan8
Och jag såg ut såhär dagen till ära. Eller, det kanske var en mask?
 
 
antikmassan9
Kärlek till denna grammofon. Hon som sålde den hade haft den i rosa också. Fantastisk. Och den funkade också.
 
 
antikmassan10
Lite porslinsporr.
 
 
antikmassan11
Mitt önskeporslin. Ett av dem. Älskar ju att blanda. Men dessa påminner så himla mycket om min faror så jag bara måste. Helst de kopparna som är runda. Åh! Drömmen. Fick i alla fall med mig ett fat i Mon Amie och ett i Kalix (bilden ovan) så jag får vara nöjd.
 
 
antikmassan12
 
antikmassan13
Lite inspiration till ett framtida kök.
 
 
antikmassan14
Sötaste skorna.
 
 
antikmassan15
  
antikmassan17
Det var nog mer såhär jag såg ut. Nöjd med mina små fynd. Om ni inte varit där innan så kan jag rekommendera det. Det är en upplevelse och det finns så sjukt mycket att titta på.
 
Tjing!
 
 
 
 
 
Translation: Antique fair at Stockholm Intarnational Fair. 

Kommentarer
Postat av: Johanna

asså mintgröna köket med marmorskiva, så fint!!

Svar: Visst? Är helt förälskad <3
Elsa Maria

2015-02-15 @ 18:26:28
URL: http://johannalidbrandt.com/blog
Postat av: Ellen Lindberg

Så himla, himla fina grejer!

Svar: Ja, en blir lite kär i allt nästan :)
Elsa Maria

2015-02-18 @ 18:47:54
URL: http://lindbergellen.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0