Dresslove – two

 
I november någon gång frågade jag er vad ni tyckte att jag skule skriva mer om. Då pratade vi om att jag skulle visa upp min garderob. Det har varit så himla mycket så jag har helt tappat att jag skulle göra detta. Men nu så. Nu kanske det blir mer av den varan. Då visade jag en 50-talsdröm som jag sedan hade på nyår. Denna gång är det en klänning som jag fick av min mamma när jag fyllde år. Hon tog med sig den på planet till Kalifornien och gav den till mig på min dag. Snacka om att jag blev snopen. 
 
 
dresslove20s1
Det var denna vackra 40-talare som min kära mor hittat i en butik i Norrköping som heter Sillymarket.  
 
dresslove20s2
Den satt som en smäck och är i den mest ljuvliga färgen med små små prickar på. Perfekt att dansa lite charleston i.  
 
dresslove20s3
Fallet är magiskt och till har jag en underklänning/nattlinne som jag hittade på Old Touch och ett långt pärlhalsband. 
 
 
Som ni märker kan jag inte få nog av den och kunde helt enkelt inte välja ut färre bilder. Ni får ta det. Här kommer en bildkavalkad: 
 
dresslove20s4
 
dresslove20s5
 
dresslove20s6
 
dresslove20s7
 
 
dresslove20s8
 
dresslove20s9
 
dresslove20s10
Jag lyckades ändå få till håret i ganska bra fingerwaves men som vanligt så gör mitt hår som det vill så det stannade inte så länge så.  
 
Detaljerna är magiska på denna klänning: 
 
dresslove20s11
Klädda knappar och ett band att ha i midjan till.  
 
dresslove20s12
Jag är så glad att jag äntligen kan visa denna pärla för er. 
 
dresslove20s13
Mer detaljer. Den är så välsydd.
 
 
Kom såklart på att jag skulle ha hatten på också:
 
dresslove20s14
 
dresslove20s15
 
dresslove20s16
 
dresslove20s17
 
dresslove20s18
Har letat efter just en sådan hatt väldigt länge. Och när jag var i San Diego hittade jag en som var perfekt. Och visst passar den bra tillsammans med min klänning? Läppstiftet på mina läppar är från Mac i färgen Diva. Jag tyckte att det var en bra färg till dena outfit. Nu är bara frågan, när ska jag använda denna pärla? Jag vill använda den jämt! Så bjud mig på Afternoon Tea. Jag kommer! 
 
 
Tjing!
 
 
 
Translation: One of my favorite dresses in my closet. Real dresslove. From the 40s. My mom bought it for me when I turned 26. So beautiful. Want to wear it all the time. 

Kommentarer
Postat av: Vajb

Underbar klänning!

Svar: Visst? Den är magisk! Och tack!
Elsa Maria

2015-02-08 @ 14:35:35
URL: http://vajb.blogg.se
Postat av: Ellen Lindberg

Helt fantastisk färg! Älskar närbilden på ditt leende och klänningen, så fint.

Svar: Ja visst är det. Helt klart min typ av färg! Åh, tack fina du! <3
Elsa Maria

2015-02-08 @ 15:42:53
URL: http://lindbergellen.webblogg.se/
Postat av: Lovlilett

Så himla fin klänning, och sicken vintagepärla! Undringar från en till nyklippt, lägger du håret på pincurls nu när det är kort också? Har så svårt att få till lockarna utan värmetången just nu, men skam den som ger sig!

Svar: Åh! Tack. Är så glad att den är min!

Ja jag lägger i pincurls. Förut körde jag på foamrollers en del men det funkar inte alls nu. Pincurls tycker jag funkar superbra! De håller bästa första och andra dagen och sen kan en bara låta det vara eftersom håret är snyggt även när det är lite rakare. Prova!!
Elsa Maria

2015-02-10 @ 17:00:04
URL: http://lovlilett.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0