En semmeldag.

 
 
I tisdags var det ingen vanlig dag. Nej, det var en semmeldag. Eller fettisdag som den kallas i folkmun. Jag hade bestämt med Johanna att vi skulle ses och ta en fika och sen gå på öppet hus på Hyper Island. Och vad passar då bäst om inte en semla!
 
 
ensemmeldag1
Jag är egentigen inte så mycket för semlor men var tvungen att äta en i alla fall. Det är ju bara semmeldag en gång om året. Anledningen till att vi kallar det en semmeldag är för att vi på fiket, Ett skafferi, hörde två pojkar som pratade. 
 
– Hej Sixten!
– Hej Hugo!
– Idag är det en semmeldag! Fast jag tycker inte om semlor så jag ska ta en dammsugare istället. 
 
Så sött tänkte vi och småfnissade lite. 
 
 
ensemmeldag2
Sötaste Johanna. Tänk att vi gick folkhögskola tillsammans men upptäckte inte då (fem år sen) hur lika vi är och att vi borde umgås. Så himla bra grej att vi börjat nu.  
 
ensemmeldag3
Dags att hugga in.  
 
ensemmeldag4
 
ensemmeldag5
En får alltid en lite skelande blick när en äter semlor. Omnomnom! 
 
ensemmeldag6
 
ensemmeldag7
Ett skafferi ligger i ljuva Midsommarkransen och var lika mysigt som alltid.  
 
ensemmeldag8
Johanna som proppsade på att ta en hel semla själv åt bara halva. Och det gjorde jag också i och för sig. Men en ska ha en egen semla. Så är det bara.
 
Vi fortsatte kvällen med att leta grejer jag behövde till mitt Monthly Makers-pyssel och sen for vi till Telefonplan och Hyper Island. Spännande. Hade inte alls tänkt söka men en kanske ska göra det ändå, för skojs skull. Efter det åkte vi hem och åt en sen middag för att sedan fastna framför en film. Den där Johanna är himla bra alltså. 
 
Det var min semmeldag det. Hur var er semmeldag?
 
 
Tjing!
 
 
 
PS: Ställ gärna frågor i mitt frågorinlägg lite längre ner på bloggen.
 
 
 
Translation: Last tuesday was the day of "semlor", a swedish pastry like a bun with chops and cream. Not my thing really but a lovely day with Johanna

Kommentarer
Postat av: Fredrikapåvinden

Inte en enda semla åt jag... Men jag är inte heller så förtjust i semlor och om jag ska klämma ner den då vill jag ha hembakt bortskämd som jag är hehe. Va fint det med din folkiskompis som du börjat hänga med nu. Folkis är ju himla världsbäst! Vad var det du läste när du gick?

Svar: Ja, hembakt ska det vara! Ja, det är så himla fint att hänga nu :). Jag svarar på din fråga om vad jag gick i ett inlägg. Hoppas det är lugnt :) kram!
Elsa Maria

2015-02-19 @ 19:09:19
URL: http://fredrikapavinden.com
Postat av: Johanna

haha åh skelögon, så himla charmigt :'D men håller med, så fint att vi upptäckt varandra!! <3

Svar: Du är ett riktigt charmtroll! <3
Elsa Maria

2015-02-19 @ 22:52:30
URL: http://johannalidbrandt.com/blog
Postat av: Julia

Åh, Hyper Island så bra! Kan rekommendera det då jag gick motion graphics 2011-12 nere i Karlskrona. Bästa skolan jag gått på <3 Lycka till!

Svar: Åh! Bra tips :). Ska verkligen fundera på det. <3
Elsa Maria

2015-02-25 @ 00:20:25
URL: http://www.juliaholmblad.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0