Söndagslista.

 

 

Hittade en lista hos Hej Regina! som jag hänsynslöst snodde. Det får bli min söndagslista. 

 

autumncolors4

 

 

Namn: Elsa Maria Linnéa 

 

Född: den 17:e september i Linköping.

 

Bor: i Stockholm.

 

Ögonfärg: blågrågrön

 

Hårfärg: brun

 

Familj: mamma, pappa, två bröder och 3 katter.

 

Mina intressen: musik, att vara kreativ, leta vintage och gamla grejer.

 

sanfrancisco5

 

  

Favoritämne i skolan: musik, bild och historia. 

 

Favoritfärg: vinröd, mintgrön och gammelrosa. Hallon är också fint. 

 

Favoritmat: Pasta och laxsås. Eller min nya favorit, Bolognese på svarta linser, yum!

 

Favoritfilm: Har så många. Men måste nog säga Her just nu. 

 

Favoritbok: Hemlängtan av Michelle Magorian och Molnfri bomnatt av Vibeke Olsson. 

 

Favoritidrott: Är inte så idrottig, räknas dans? Annars är det väl ganska kul med fotboll. På en lagom nivå då. 

 

Favoritprogram på TV: dokumentärer.

 

Favoritdjur: katt. Alltid katt. 

 

Favoritserie på TV: Downton Abbey.

 

katten5
 
katten1

 

  

Jag tycker om: katter, solljus, vara kreativ på natten, att bara vara med en vän.

 

Jag tycker inte om: det gråa på vintern, ångest, att vissa personer inte respekterar åsikter. 

 

Jag skulle helst vilja bo: i ett gammalt sekelskifteshus som jag kan inreda som jag vill i en salig blandning av allt jag gillar. Det får gärna ligga lite utanför stan. 

 

Jag vill bli: bättre på att ta tag i saker.

 

 

slanten2

 

 

  

Min tryggaste plats: är hemhemma eller ihopkrupen i sängen under ett duntäcke. 

 

Mitt drömyrke: är något där jag får vara kreativ och göra det jag är bra på. 

 

En ovana jag har: är att pilla på saker, sårskorpor osv. 

 

När jag ska sova tänker jag på: allt som jag inte hunnit tänka under dagen och allt som jag inte borde tänka på om natten. Det är ett ständigt brus i min hjärna när jag ska sova. Jobbar på det. 

 

Något jag saknar: ett stort kök. 

 

Något jag inte saknar: vänner omkring mig.

 

 

 

 

Translation: A sunday list. 


Kommentarer
Postat av: Mia

Trevlig blogg! Tips: tävla hos min vän Carola:
http://roomofkarma.se/

Svar: Tack :)
Elsa Maria

2015-02-15 @ 16:09:03
Postat av: Amanda

Hej! Lånar denna lista, hoppas det är okej. Kul att få lära känna dig lite bättre! Kram

Svar: Självklart är det ok! Då måste jag ju in och kika hos dig också :)
Elsa Maria

2015-02-15 @ 18:18:37
URL: http://amandajnsn.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0