Att göra sin egen vintagefrisyr – del 2

 
Jag tänkte att vi fortsätter kika på hur en kan göra sin egen vintagefrisyr. Ni kommer få se mina vanligaste frisyrer fast på min vän Ludvig. Detta projekt gjorde jag till en skoluppgift då vi håller på med en egen tidskrift. Jag frågade Ludvig (som för övrigt har helt fantastiskt långt hår) om han var på. Och det var han. Kul, tänkte jag och åkte dit för att fotografera. Det kommer bli tre inlägg med tre olika frisyrer. Hoppas ni tycker att det är lika roligt att se som jag tyckte när jag gjorde det! 
 
 
Pincurls och knut i nacken, så här gör du:
 
ludvigreportage8
Som jag skrev i förra inlägget kan en variera de pincurls en gör.  
 
ludvigreportage10
För att göra frisyren lite mer festlig kan en dekorera med olika kammar, spännen eller hårband.  
 
ludvigreportage9
Ett sätt att använda pincurls är i den här frisyren.  
 
ludvigreportage11
 
ludvigreportage12
För att skapa en nackknut börjar en med att fästa två nålar med en liten mängd hår från sidorna som på bilden. 
 
ludvigreportage13
Sen rullar en håret runt sin hand, formar så som en vill ha det och fäster med hårnålar. 
 
ludvigreportage14
Det kan vara bra att spraya med hårspray för att få det att hålla ordentligt. 
 
ludvigreportage15
 
ludvigreportage16
Och så här ser det färdiga resultatet ut!
 
Detta var del två i en serie om vintagefrisyrer. Hoppas ni fått lite inspiration. Och som jag skrivit tidigare så finns det inga regler. Lek och testa dig fram!
 
Förra inlägget om hår hittar ni här.
 
Tjing!
 
 
 
Translation: Part two in my guide to vintage hairstyles. How to work with pincurls and make a knot in the back of the head. The model is my dear friend Ludvig.

Kommentarer
Postat av: Fairy of Inspiration

Oförskämt snyggt hår den där killen har! Hälsa det!

Svar: Det ska jag göra! Då blir han glad :)
Elsa Maria

2015-01-16 @ 01:11:00
URL: http://www.fairyofinspiration.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0