Att göra sin egen vintagefrisyr – del 3

 
 
Jag tänkte att vi fortsätter kika på hur en kan göra sin egen vintagefrisyr. Ni kommer få se mina vanligaste frisyrer fast på min vän Ludvig. Detta projekt gjorde jag till en skoluppgift då vi håller på med en egen tidskrift. Jag frågade Ludvig (som för övrigt har helt fantastiskt långt hår) om han var på. Och det var han. Kul, tänkte jag och åkte dit för att fotografera. Det kommer bli tre inlägg med tre olika frisyrer. Hoppas ni tycker att det är lika roligt att se som jag tyckte när jag gjorde det! Detta är det sista inlägget och det är dags för en festfrisyr!

 

 

Festfrisyren, så här gör du:

 

ludvigreportage17
 
ludvigreportage18
 
Sätt upp pincurls över främre delen av huvudet. Fäst dem med hårnålar där du håller fast dem med fingret. 

 
ludvigreportage19
 
Spara håret där bak och dela på det där huvudet och nacken möts. Det övre håret sätter du upp slarvigt för tillfället.
 
ludvigreportage20
 
 
ludvigreportage21
 
ludvigreportage22
 
Det undre snurrar du och fäster med två hårnålar i kors. Gör sedan en pincurl av den.  
 
 
ludvigreportage23
 
Dags för det övre håret där bak. Dela upp det i lagom stora delar och gör pincurls åt sidorna och fäst med hårnålar.

 
ludvigreportage24
 
När alla nålar är på plats och håret är sprayat kan man för all del sätta på ett hårband som passar till. Dags för fest!   
 
 
ludvigreportage25
 
ludvigreportage26
 
ludvigreportage27
 
ludvigreportage28
 
En kan för all del, som Ludde gör, dansa fram genom dagen i sin nya frisyr!
 
 
 
Detta var den sista delen i en serie om vintagefrisyrer. Hoppas ni fått lite inspiration. Och som jag skrivit tidigare så finns det inga regler. Lek och testa dig fram! Hoppas ni haft roligt och lärt er något nytt!
 
De två tidigare inläggen om hår hittar ni här och här.
 
 
Tjing!
 
 
Translation: Part three in my guide to vintage hairstyles. How to work with pincurls and make a lovely party hairdo. The model is my dear friend Ludvig. 

Kommentarer
Postat av: Ludvig

Elsa gör dom sjukaste curlzen asså! Har aldrig varit så fin i håret!

Svar: Gulle-Ludde! Tack för att du ställde upp som modell! <3
Elsa Maria

2015-01-20 @ 22:55:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0