Hello 2015! Let's do this!

 
Vi börjar året med en lista om 2014 som jag lånat från Sandra. Enjoy!
 
 
 
sanfrancisco11
 
sanfrancisco12
 
 

Gjorde du något 2014 som du aldrig gjort förut?

Ja det gjorde jag. Men allt vill jag inte skriva här ^^. Började läsa Journalistik på riktigt. Åkte till Kalifornien och dansade hela nätterna på Herräng. 

 


Vilka städer besökte du?
Jag var i Los Angeles, San Diego, San Francisco (love this place <3) och, hör och häpna, Göteborg!

 


Vad var din största framgång 2014?
Att jag klarade av två terminer av stressigt plugg och känner att jag är på rätt väg i det jag vill här i livet. 

 

 

autumncolors5

elsablomgren4life

 


Bästa köpet?
Mitt kameraobjektiv som jag köpte i Kalifornien är nog ett av de bättre köpen. Ett Sigma 30 mm. Så. Himla. Bra. 

  

 

Gjorde någonting dig riktigt glad?
Alla bröllop jag fick dela med några av mina bästa vänner. Plus att jag har en sån fantastisk klass så att man blir glad i skolan trots mycket plugg. Att jag har växt så mycket i mig själv och vet vad det är jag vill. Att jag får höra att folk gillar det jag gör. Det gör en alltid lite extra glad. 

 

 

Och ledsen?
Vänner som sviker och män som är dumma i huvudet. Och att det, trots val i år, känns som om inget har förändrats. Vi har så långt kvar vad gäller jämställdhet och feminism. Det känns så tråkigt och ledsamt tycker jag. 

 

 

Vilka låtar kommer alltid att påminna dig om 2014?
Linnea Henriksson – Du söker bråk, jag kräver dansLinnea Henriksson – Ensamheten och Markus Krunegård – Du stör dig hårt på mig beskriver mitt senaste år ganska bra. 

 

 

Bloppis21

 

 

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Gladare och ledsnare. Men mest gladare. Har haft så fint folk omkring mig som peppar och får mig att må bra. Men jag har också haft människor omkring mig som drar ner mig och tar energi. Men jag tycker överlag att det varit ett bättre år än vad jag känt på länge så det är en bra grej. Hoppas på 2015!

 

 

Vad önskar du att du gjort mer?
Rest mer! Åh, det finns så mycket platser i världen jag vill besöka. Too bad att allt kostar så mycket. Sen önskar jag att jag hade hunnit skriva mer musik och musicera mer över huvud taget. Men det ska det bli ändring på har jag bestämt. 

  

 

Vad önskar du att du gjort mindre?
Kollat på serier och sovit bort mina dagar. Men det är väl ett symptom på stress kan jag tro? Annars önskar jag att jag inte skulle oroat mig så mycket över allt. 

 

 

pinkdress4

 

 

Blev du kär i år?
Nja, inte direkt. Men jag har gett mig ut och börjat dejta lite vilket är superskoj!

 

 

Favoritprogram på TV?
Downton Abbey och Historieätarna. 

 

 

Bästa filmen?
Interstellar (mindblown) och även Hunger Games. Finns säkert fler som jag inte kommer på men de filmerna var de jag såg senast på bio ^^. 

 

 

Bästa boken du läste i år?
Expeditionen min kärlekshistoria av Bea Uusma och Alltings början av Karolina Ramqvist. Älskar böcker om historia och en annan tidsepok och Expeditionen var en rysare och fantastisk kärlekshistoria. Alltings början var rolig och igenkännande. Tycker om omöjliga kärlekar. 

 

 

Årets youtubevideo?

 

 

Har jag sagt att jag älskar kattvideos? Detta är några som jag kollat på under året. Kan liksom inte välja. Mys!

 

 

Bästa matupplevelsen?
Usch, jag tycker sånt här är så svårt. Men det är alltid gott att äta på Hermans. Annars får jag alltid supergod mat hemma hos Emelie och Carl. Carl gör de godaste bröden. Fick hemmagjord pizza en gång och den var magisk. Det kan nog har varit det bästa ^^. 

 


Något du önskade dig och fick?


Uppleva Kalifornien. Dansa på Herräng. Och så vidare. 

 

 

birthday5

birthday1

 

 


Vad gjorde du på din födelsedag 2014?
Jag var på Sea World i San Diego och fick en tankeställare om djurens rätt inom Sea World (superhemskt liv, läs mer här). Sen åkte jag in till San Diego och fick shoppa loss i två vintagebutiker. Dröm! Fick även en superfin 20-talsklänning av min kära mor. På något vis kändes det inte som en födelsedag men det var okej. 

 

 

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Det finns det säkert men det är dumt att älta i det som var.

 

 

herrang2

 

Vad fick dig att må bra?
Mina vänner. Särskilt de i klassen just den senaste tiden. Har varit så skönt att ha bra vänner när man har det jobbigt i övrigt. Dans dans dans. Såklart. 

 

 

Är det något du saknar år 2014 som du vill ha år 2015?
En egen lägenhet där jag kan bo med min katt Kerstin och få tid till musiken. 

 

 

Vilken kändis var du mest sugen på?
Svårt att välja ju. Men kanske Adam Pålsson. En liten crush bara, hehe. 

 

 

midsommar11

kerstinjul1

 


Vem saknade du?
Min älskade vän Elin och Kerstin såklart. Alltid Kerstin. 

 

 

Nyårslöfte?
Har inte haft nyårslöften på år och dar. Läste igenom lite gamla dagböcker där jag skrivit ner såna men det är bara tråkiga som att börja träna, äta mindre godis. Nä, sånt vill jag inte hålla på med ^^. Men kanske kan sträcka mig till att musicera mera. Det är en bra grej!

 

 

Högsta önskan just nu?
Klara mig igenom C-uppsatsen och få en fin sommar. Plus att hitta den perfekta lägenheten för mig. 

 

 

Tjing!

 

 

Translation: A list of 2014. 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0