Monthly Makers: Rymden!

 
 
Jag vet, jag är så sen med detta inlägg. Men som jag skrivit tidigare har livet kommit lite emellan. Temat för denna månadens Monthly Makers är rymden. Jag hade så svårt att komma på något. Men så kom jag på att jag hade en liten canvas-tavla i mina gömmor. Sagt och gjort, det skulle bli en tavla. Målade rymden och tänkte att jag ville ha ett citat på. Men vad?
 
monthlyrymden1
Funderade länge på att ta ett Star Wars-citat men fick inte riktigt feeling för det. Men har den senaste tiden lyssnat en del på Den svenska björnstammen och framförallt deras låt Långsamt. I den låten är det ett citat som går just: Vi flyger genom rymden till stjärnorna tar slut. Jag tycker att det är så fint så kände att det ska vara med. 
 
monthlyrymden2
Fick sen tipset från en väldigt bra person i mitt liv att göra en pappersfågel. Sagt och gjort. Tyckte att den passade så bra in.  
 
monthlyrymden3
Vi flyger precis som pappersfåglar genom rymden. Nu ska jag sätta tavlan i min bokhylla och där får den påminna mig om alltings oändlighet.
 
Denna månad är det Jess som är värd så alla bidrag ska postas i hennes inlägg. Ska vli så spännande att se vad alla hittat på eftersom jag själv tyckte att det var ett svårt tema. 
 
 
Och vi som håller på med detta spektakel är: MikaelaInspirami Jess KarlssonJessica AndersdotterHerbariumetAnna MariaAlicia Sivertatiliohej reginaBeataEmelie och så lilla jag!
 
 
Tjing! 
 
 
 
Translation: This months creation in the project Monthly Makers is in the theme space. I did a painting with a quote from a swedish song. 

Kommentarer
Postat av: Alicia

Men Elsa vad fint! Och jag älskar den tredimensionella effekten med fågeln. Väldigt rofyllt, äventyrligt, spännande och vackert. För att inte säga inspirerande :)

2015-07-30 @ 17:25:14
URL: http://aliciasivert.blogspot.se/
Postat av: Mikaela

Gillar verkligen kombinationen av origami och målning! Superfint! Gillar citatet också!

2015-07-30 @ 18:18:55
URL: http://bympv.blogg.se/
Postat av: Vajb

Fin! :)

2015-07-31 @ 01:17:11
URL: http://vajb.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0