Och hjärtat slår och slår för Stockholms skärgård yeah

 
 
Nu har det tagit sådär lång tid igen för mig att skriva något här. Livet har kommit emellan och om ett tag ska jag berätta varför. Men idag vill jag berätta om en fin dag för några veckor sen i Stockholms skärgård. Det var nämligen så att ciderföretaget Briska ville bjuda ett gäng bloggare på en dag i skärgården. Klart jag ville med!
 
 
briska1
Vi fick åka lyxyacht ut i skärgården och blev bjudna på magisk frukost. 
 
briska2
Vi åkte förbi Waxholm. 
 
briska3
Dessa två var mina sällskapsdamer för dagen. Sofia och Rebecka.  
 
briska4
SÅ många magiska hus längs vägen.  
 
briska5
Även Flora var med på turen.  
 
briska6
Ville bo i alla hus jag såg. Vita med mycket fönster, det vore drömmen. 
 
briska7
 
briska8
Det regnade i Stockholm men när vi kom ut en bit kom solen fram och jag blev glad.  
 
briska9
 
briska10
 
briska11
Sa jag förresten att jag vill ha alla hus jag såg? Så himla fina! 
 
briska12
Vi fick all cider vi orkade och självklart åkte allas kameror fram.  
 
briska13
 
briska14
Snyggaste Sofia poserar snällt för mig.  
 
briska15
 
briska16
Solen tittade fram och vi befann oss på Sandhamn. Vilken dröm! 
 
briska17
Finaste Sofia! 
 
briska18
Väl framme var detta det första jag såg.  
 
briska19
 
briska20
Plus denna magiska dukning.  
 
briska21
 
briska22
Sen dukades det upp en skaldjursbuffé. Himmelriket för dem så åt det! 
 
briska23
Men jag, som inte äter skaldjur, fick en sallad och sötpotatis fries. Hur gott som helst ju!
 
briska24
Vi fick även lite drinkar och Sofia högg in på buffén.  
 
briska25
Sen satte vi oss i solen en stund. Rebecka poserar.  
 
briska26
Ännu en drink. Supergod med smak av hallon.  
 
briska27
 
briska28
 
briska29
Sen kom nästa överraskning. Vi skulle nämligen få åka helikopter. Sofia var lite nervös innan men det gick hur bra som helst. Jag tvingade även de två fotograferna att posa för mig. De är ju hur grymma som helst! 
 
briska30
 
briska31
 
briska32
Jag var supertaggad på helikopterturen.  
 
briska33
 
briska34
Upp i luften for vi, runt Sandhamn och tillbaka. In i ett moln av regn och sen ut igen. 
 
briska35
När vi väl landat fick vi kila in i spat på Sandhamns seglarhotell för lite massage och bubbelpool. Så himla mycket lyx! Sen var det dags att bege sig hem mot Stockholm igen.  
 
briska36
Vilken dag och så mycket lyx. Tack Briska för den fina dagen i juni!
 
 
Tjing!
 
 
Translation: A good day in the Stockholm archipelago with a bunch of bloggers. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0