Midsommar på Gnösten

 
 
Det är en regnig sommar vi har minsann. Och midsommar var inget undantag. Jag firade i vanlig ordning ute på östgötska slätten utanför Linköping tillsammans med mina nära vänner. Det blev en sminkfri, byxbeklädd midsommar men ack, den var fin. 
 
midsommar1
"Huset" eller snarare det lilla skjulet har oljelampor och gamla tavlor längs väggarna. 
 
midsommar2
Vi fick börja elda tidigt i år.  
 
midsommar3
Fina Emil var där och stängde dörren för alla knott som fullkomligt invarderade. 
 
midsommar4
Bästaste Ludde som är en av innehavarna till "stugan". Han och hans kära Elin träffades just här, på Gnösten, för exakt på dagen 6 år sedan. Så himla fint. Nu ska de ha barn och det lilla knytet kommer om bara en och en halv månad. Yay!!
 
midsommar5
Vi satt ute litegrann när det inte regnade eller knotten tog över. Och när det inte regnade kunde vi passa på att grilla.  
 
midsommar6
Finfina Gnösten. Mitt 5e år i år. Så himla fint!
 
midsommar7
Det var alldeles för blött för att binda kransar tyckte jag så det närmsta vi kom var att Emil gick och plockade en vildbukett.  
 
midsommar8
 
midsommar9
Resten av kvällen och dagen spenderades med att spela spel framför brasan. Världens mysigaste gäng, världens mysigaste plats. Att leva utan mobil, riktig toalett, el och vatten för några dagar gör gott för själen. 
 
Hoppas ni hade en fin midsommar!
 
 
 
 
Translation: How I spent my midsummer. In the middle of nowhere with good friends. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0