Tiden: en lista

 
Alltså tack tack tack för all respons i samband med mitt förra inlägg. Så himla fint att få läsa era historier och att ni är många som känner igen er. Tillsammans är vi starka! Heja oss starksköra!
 
Jag står på nya jobbet (ja, jag har alltid nåt på gång känns det som; uppsats, jobb eller annat). Det är inga kunder här så jag passar på att skriva lite. Plus fixa lite inför månadens Monthly Makers. Så pepp på det. 
 
Snodde för övrigt en lista från Lisen som hon snott från Sandra. Den handlar om tid. 
 
 
korsbar13
 
 

Vad är ditt förhållande till tid?
Jag är en tidsoptimist. Jag har vägrat i så många år att kalla mig det eftersom jag rätt och slätt tänkt att jag inte är det. Jag kommer oftast i tid vad gäller jobb och skola men när jag ska på fest eller träffa vänner är jag bedrövlig och kommer sent nästan jämt. Jag tror i mitt huvud att saker går fortare än de egentligen gör. Plus att när jag gör något jag tycker är roligt så rusar tiden fram. Jag är lite som ett barn som när den går in i något så fastnar den i det den gör. Jag får feeling och då går tiden fort men när jag verkligen vill att tiden ska gå fort så går den alltid långsamt. Märkligt det där. 

 

Vilken tid på dygnet gillar du bäst?
Jag vill säga morgonen men jag har blivit en sån himla sjusovare att jag inte kommer upp på morgonen. Så då försvinner den. Får väl säga kvällen/natten för det är då jag är som mest kreativ och pysslar som mest. Det är då jag skriver min musik och andra historier. Det är även då jag pluggar. 

 

Vilken är det bästa veckodagen?
Hm? Inte måndagar i alla fall. Och inte tisdagar heller. Måste nog säga lördagar. Eller söndagar. Fast på lördagar har en längre tid kvar av helgen och hinner kanske vila upp sig lite. Söndagar har jag en sån ambivalens till. De är softa och mysiga men måndagen kommer krymande fortare än en tror. 

 

tandstickor8

 

 

När går tiden som snabbast?
När jag är kreativ. Då försvinner tid och rum och jag går helt in i det jag gör. 

 

När går tiden som långsammast?
När jag gör något jag helst inte vill göra. Typ städa eller sitta på en föreläsning (de är intressanta men tiden går alldeles för långsamt).

 

Hur länge tar det för dig att sminka dig?
Jag säger cirka en halvtimma. Ibland tar det längre tid och ibland kortare beroende på humör och trötthet. Till fest tar jag kanske lite mer tid.

 

rubarb8

 

 

Vilken tidsepok skulle du vilja leva i bortsett denna?
Alltså jag vurmar ju för 20-, 30-, 40- och 50-talet. Men kvinnosynen då var ju galet kass. Vill mest vara bland det fina i kläder och stil. Men leva, nja. Kanske får svara som Lisen gjorde och säga att jag vill ha en tidsmaskin. 

 

Äter du fort eller sakta?
Jag tror att jag äter ganska fort men det beror ju på vem en jämför med. 

 

Vad gillar du mest att lägga ner tid på?
Att vara kreativ och att umgås med människor jag tycker om. 

 

Vad gillar du minst att lägga tid på?
Städa? Inte att jag inte gillar att ha rent men det är så jobbigt att städa. 

 

uppror3

 

portobello12

 

När brukar du går upp och lägga dig på vardagar?
Jag ställer ett alarm varje vardag på kl. 22.30 då jag tänker att jag ska börja fixa mig för sängen så jag kan sova runt 23.00. Men det funkar inte så oftast blir det runt tolv eller senare är jag rädd. Måste bli bättre på det här. 

 

Ditt längsta förhållande?
Haha. Pass. Nä, men 2,5 år tror jag men då var jag miniliten och det var med min goda vän Benjamin. Vet inte om det räknas. 

 

Vad är den längsta perioden du varit singel?
10 år.

 

Vad skulle du gärna haft mer tid till?
Att få musicera. Det saknar jag så himla mycket och önskar så att jag hade mer tid till. 

 

monthlylera7

 

 

Vad gjorde du för tre timmar sedan?
Jag stod på jobbet och gjorde lite grejer till Monthly Makers i väntan på kunder. 

 

Vad gör du om tre timmar?
Sitter hemma och äter något samt kikar på en serie innan jag far och dansar. 

 

Var ser du dig själv om tio år?
Hm, då är jag alltså 36. Jag har ett jobb som journalist på något magasin eller så är jag frilansare. Håller nog på mycket med mitt egna företag där jag skapar och skriver. Det skulle vara fint att ha en liten familj. Kommer i alla fall ha minst två katter. 

 
 
Det var det. Tjing! 
 
 
 
Translation: A list about time. 

Kommentarer
Postat av: Felicia

Vilken trevlig lista! Himlans fina bilder dessutom :D

Svar: Tack snälla :D
Elsa Maria

2015-05-17 @ 21:18:36
URL: http://feliciaasj.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0