American pancakes och Paris

 
pannkakor1
 
I söndags slog jag till på en riktig brunch. Jag sov länge länge och tänkte att pannkakor vore gott. Sagt och gjort. Kilade upp i pyjamasen och stekte ett gäng. 
 
pannkakor2
 
pannkakor3
 
Det bästa är ju faktiskt att ha lönnsirap på och bär såklart. 
 
pannkakor4
 
Så vad är receptet då?
 
Jo, det ska jag berätta. Det du behöver är:

2 1/2 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
2 msk socker
1 krm salt
2 1/2 dl mjölk (3%)
2 msk smält smör
1 ägg
smör till stekning
 
Jag hade ingen 3 %-ig mjölk hemma men det funkar lika bra med 1,5 %. Blanda alla torra ingredienser. Tillsätt mjölken och vispa till en jämn smet. Efter det lägger du till det smälta smöret och till sist ägget. Sen är det bara att steka. Jag gjorde mina ca 10 cm i diameter. Och de blev supergoda! 
 
Just nu sitter jag på Arlanda. Alldeles strax ska jag boarda planet till Paris. Jag och min käresta ska mysa över helgen och ända fram till tisdag. Det ska bli fantastiskt skönt att bara koppla bort allt här hemma och bara vara i den mest romantiska staden i världen. 
 
Puss på er!
 
 
Translation: I made some american pancakes this last sunday. So good! And now I'm off to Paris. See ya!

Kommentarer
Postat av: Mikaela

Hoppas ni får det fantastiskt i Paris! :) :)

2015-11-05 @ 14:19:51
URL: http://bympv.blogg.se/
Postat av: Vicky

men! vilka fantastiska pannkakor. ser pinterestvärdiga ut ju. hoppas paris är lovely. puss.

2015-11-12 @ 19:54:21
URL: http://vickys.se/
Postat av: Sandra

Superljuvliga bilder och nu blev jag galet sugen på pannkakor. Det får nog bli frulle hos mig imorgon :)

2015-11-13 @ 08:49:09
URL: http://atilio.metromode.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0