Monthly Makers: Ljus!

 
Radiotystnad. Jag vet. Skyller på mycket skolarbete och halsfluss. Japp, ni hörde rätt. Ligger hemma, sjuk och ynklig med halsfluss och en antibiotika-kur på tio dagar. Men det är ju november. I alla fall kommer här månadens kreation i Monthly Makers
 
Denna månad var svår tyckte jag då jag redan gjort en lampa detta år. Men jag tänkte att det kan inte skada att göra en till. Plus att jag är en sucker för spets. Fick en lampskärm i stål av min kära vän Anna för några år sen och har försökt att komma på vad jag ska göra med den. Sprang in i en second hand butik i Linköping i all hast förra helgen och hittade ett superfint gardintyg i spets. Det passade perfekt. En sladd och en tråd och sen var lampan klar. Ni sitter den i mitt fönster och lyser upp med det mest magiska ljuset. 
 
 
monthlynov1
 
Svårt att få till en bra bild så denna får duga. Knöt ihop tyget på toppen och vek in det i stålskärmen. Enkelt som bara den men ändå blev det superfint.  
 
 
monthlynov2
 
monthlynov3
 
Tänkte dock att det var dumt att sluta där när jag ändå fick feeling. Så jag använde sockerlag för att göra två ljuslyktor i spets. Sa jag att jag är en sucker för spets? Så nu kan december komma och jag ska njuta av det nya ljuset i mitt hem. 
 
Har ni också bidrag till månadens Monthly Makers? Då ska de lämnas in hos fina fina Agnes. Och bara så ni vet så har vi i Monthly Makers en annan överraskning åt er. Mer info kommer inom kort. 
 
 
 
Och för er som inte vet vad Monthly Makers är så kommer här en recap: 
 
12 bloggare. 12 månader. 12 olika teman. Vi skapar tillsammans och utmanar er och oss själva. Det hela handlar om att skapa och vara kreativ. En kan då utgå fran till exempel ett material, så som kartong, eller en teknik, så som ett kollage. 
 
I början av varje månad presenteras en ny utmaning hos någon av oss tolv. Efter det får en den resterade delen av månaden på sig att färdigställa sin skapelse utifrån ens personliga tolkning av temat/tekniken ifråga. 
 
Den 25e varje månad kommer den som är värd för månaden att presentera sin tolkning, i det inlägget kommenterar du med en länk till din instagram (#monthlymakers) eller till din blogg där du presenterar din tolkning. Den sista varje månad sammanställs bidragen i ett inlägg hos den som är värd för månaden. 
 
Och vi som håller på med detta spektakel  är: BeataEmelieAnnaMariaAgnesMikaelaAnnikaJessJessicaBeatriceAlicia
Sandra och så lilla jag!
 
 
Tjing på er!
 
 
 
Translation: This months creation in the creative project Monthly Makers.

Kommentarer
Postat av: sandra

Superfin lampa och ljusstakar ju! Vad grym du är som orkar fixa detta trots att du är sjuk. Om du orkar göra ännu en sak får du gärna ändra länken till mig så att den går till min befintliga blogg ;) :*

Svar: Tack snälla! Självklart. Har ändrat nu. Ja det finns inte så mycket annat att göra när en ligger ensam och knappt kan prata. Bättre idag än igår i alla fall. Skönt det. Kram!
Elsa Maria

2015-11-26 @ 14:57:52
URL: http://atilio.metromode.se
Postat av: Mikaela

Jättefint, både lampan och ljusen! Lampan ser lite ut som en romantisk luftballong, saknas bara en liten korg under ;) Så fint!

2015-11-26 @ 21:44:03
URL: http://bympv.blogg.se/
Postat av: Beata

så fint!

2015-11-27 @ 08:38:04
URL: http://radarmagazine.se/beata/
Postat av: Ruth | HungryHeart.se

Jättefina! Det blir så mysigt och ombonat att inreda med spets. Extra massa plus för att det är ett så enkelt projekt också!

2015-11-27 @ 14:38:42
URL: http://www.hungryheart.se
Postat av: Alicia

Alltså de blev så fina! Lampan och kanske framförallt lyktorna! Måste vara så fint hemma hos dig med alla spetsdetaljer :)

2015-12-11 @ 11:54:15
URL: http://aliciasivert.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0